تکنولوژیمتا

اعمال محدودیت واتساپ برای فروارد کردن پیام‌های مرتبط با کرونا

با تشدید نظارت‌ها بر اپلیکیشن‌های پیامرسان خصوصی به منظور جلوگیری از پخش اخبار و اطلاعات نادرست در خصوص ویروس کرونا، واتساپ ساعاتی پیش اعلام کرد که محدودیت‌های جدیدی را در بازارسال (فروارد) کردن پیام‌ها در اپلیکیشن خود اعمال خواهد کرد.

از این پس، پیام‌هایی که میزان فروارد کردن آن‌ها فراتر از حد معمول باشد و بواسطه پنج نفر و یا بیشتر به دیگران فروارد شده‌اند، شامل این محدودیت خواهند شد و تنها برای یک نفر قابل فروارد کردن خواهند بود. این اقدام واتساپ کمک خواهد کرد تا پیام‌ها و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا که ممکن است درست نباشند، در فضای جامعه پخش نشوند.

واتساپ در این رابطه توضیح داد: ‌می‌دانیم که بسیاری از افراد، پیام‌ها و اطلاعات مفید، ویدیوهای جذاب، یادداشت‌های جالب و دعاهای مفیدی را برای یکدیگر فروارد ‌می‌کنند. اما در طی هفته‌های اخیر، متوجه افزایش تعداد پیام‌های فرواردشده از سوی برخی از کاربران شدیم که به گفته کاربرانمان، ‌می‌توانند منجر به گسترش اطلاعات نادرست و جعلی در خصوص ویروس کرونا شوند. بنابراین، کاهش سرعت پخش این پیام‌ها برای ما بسیار مهم است، سعی ما بر این است تا واتساپ را به بستری برای تبادل پیام‌های شخصی تبدیل کنیم.

پیشتر کاربران واتساپ ‌می‌توانستند یک پیام را به چیزی حدود 256 نفر دیگر فروارد کنند. اما از آنجایی که پیام‌ها به صورت رمزنگاری شده ارسال ‌می‌شدند، تشخیص اینکه چه کسی این پیام‌ها را فرستاده، ممکن نبود. این مساله دردسرهایی را نیز برای واتساپ و کاربران بوجود آورده بود.

تا اینکه درسال 2018، این شرکت محدودیت‌هایی را در تعداد فرواردی‌ها اعمال کرد و برای اولین بار از برچسب Forward در پیام‌های فرواردی استفاده کرد. این رویه اما در سال گذشته محدودتر شد و کاربر ‌می‌توانست یک پیام را تنها به حداکثر 5 نفر فروارد کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا