تکنولوژی

افزایش 32 درصدی مشترکین سرویس‌های استریم موزیک در سال 2019

اسپاتیفای و اپل موزیک همچنان پیشتاز هستند

جدیدترین گزارش مرکز تحقیقاتی Counterpoint نشان می‌دهد که میزان مشترکین پولی سرویس‌های استریم موزیک در سال 2019 میلادی با رشدی 32 درصدی همراه بوده است.

طبق این گزارش، فاکتوهایی همانند ارائه موزیک‌های اختصاصی، ارتقای خدمات از طریق گوشی‌های هوشمند، کاهش هزینه‌ها و قیمت خرید اشتراک و همچنین افزایش مدت زمان استفاده آزمایشی سبب شده تا تعداد مشترکین این سرویس در سال گذشته به 358 میلیون نفر برسد.

در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس، اسپاتیفای را می‌بینیم که در صدر ایستاده و توانسته به تنهایی، 35 درصد از مجموع مشترکین پولی را به خود اختصاص دهد. با این حال، شاهد رشد جذب مشترک در سایر شرکت‌ها نیز بوده‌ایم، به طور مثال سرویس اپل موزیک به نسبت سال 2018، رشدی 36 درصدی را تجربه کرد و به لطف این عملکرد توانست سهم خود از این بازار را در سال 2019 به 19 درصد برساند.

شرکت آمازون نیز از دیگر بازیگران این عرصه محسوب می‌شود که سهم 15 درصدی را به خود اختصاص داد که نشان‌دهنده رشد 50 درصدی به نسبت سال 2018 است. سهم شرکت‌های دیگر همانند تنسنت و یوتیوب موزیک نیز به ترتیب برابر با 11 و 6 درصد عنوان شده است. 14 درصد باقی مانده نیز به سایر شرکت‌ها همانند Gaana متعلق به کشور هند و یاندکس متعلق به کشور روسیه رسید.

این گزارش نشان می‌دهد که صنعت استریمینگ موسیقی، به سرعت درحال جا افتادن در میان کاربران است و جای زیادی برای پیشرفت دارد. طبق برآوردهای مرکز Counterpoint، در سال 2020 میلادی شاهد رشد 25 درصدی را در این حوزه شاهد خواهیم بود. این شرکت همچنین عنوان کرد که شیوع ویروس کرونا ممکن است بر این بازار، تاثیر منفی برجای بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا