اپل

شش راه‌حل برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی آیفون

در میان مشکلاتی که ممکن است در پلتفرم iOS و برای گوشی‌های آیفون پیش بیاید، خاموش شدن ناگهانی در حین کار با دستگاه، می‌تواند یکی از آزاردهنده‌ترین موارد باشد. مشکلی که بعد از عرضه iOS 13، بیشتر در مدل‌های قدیمی‌گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد مشاهده می‌شود.

اما سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید، این است که چگونه می‌توان مانع از خاموش شدن ناگهانی دستگاه شد؟ در پاسخ باید بگوییم که این مساله، می‌تواند از مواردی همچون مشکلات مموری، اپلیکیشن‌های معیوب، پیکربندی نامناسب و ضعیف سیستم و عواملی از این دست نشات بگیرد. در ادامه قصد داریم تا به شش راهکار برای رفع این مشکل اشاره کنیم.

1- فورس ریستارت

اولین اقدامی‌که باید بعد از خاموش شدن ناگهانی دستگاه انجام داد، ریستارت دستگاه است.برای این کار، باید دکمه پاور را فشار داده ویکی از دکمه‌های تنظیم صدا را برای چند ثانیه نگه داشت. سپس روی Power Off سوآیپ کنید تا دستگاه ریبوت شود. تقریبا 20 ثانیه صبر کنید تا دستگاه آماده بکار شود.

اگر گوشی آیفون‌تان، هنگ کرده و یا به اصطلاح فریز شده؛ باید دکمه‌های تنظیم صدای کم و زیاد را پشت سرهم فشار دهید و روی دکمه پاور برای چند ثانیه نگه دارید تا دستگاه فورس ریستارت شود. البته ممکن است این فرآیند در آیفون‌های قدیمی، کمی‌متفاوت باشد.

شش راه‌حل برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

با این روش می‌توانید موقتا از شر خاموش شدن ناگهانی آیفون خود راحت شوید، اما فراموش نکنید که بعد از چند روز یا چند هفته، ممکن است مشکل مذکور برگردد و این احتمال وجود دارد که به فایل‌ها و اطلاعات موجود در مموری و یا حافظه ذخیره‌سازی دستگاه مرتبط باشد. از این رو، توصیه می‌شود اپلیکیشن‌های غیرضروری و همچنین تاریخچه جستجوها و کش مرورگر خود را نیز پاک کنید.

2- بروزرسانی اپلیکیشن‌ها

در برخی مواقع، وجود یک اپلیکیشن می‌تواند دلیل خاموش شدن‌های ناگهانی دستگاه‌تان باشد. حتی اپلیکیشن‌هایی که در بکگراند اجرا می‌شوند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این اتفاق بیشتر بعد از دانلود بروزرسانی iOS اتفاق می‌افتد چراکه ممکن است برخی از اپلیکشین‌ها با نحوه عملکرد سیستم عامل بروزرسانی شده، سازگاری نداشته باشند.

شش راه‌حل برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

در اینجا باید مطمئن شوید که تمامی‌اپلیکیشن‌های موجود در دستگاه، به جدیدترین نسخه خود آپدیت شده‌اند. برای اینکار می‌توانید به اپ استور مراجعه کرده و اپ‌های قدیمی‌را بروزرسانی کنید.

3- بررسی وضعیت سلامت باتری

قبل از هرچیز باید از سلامت باتری خود مطمئن شوید. اگر باتری دستگاه معیوب باشد، بعد از خاموش شدن روشن نخواهد شد و حتما می‌بایست به شارژ متصل شود.

شش راه‌حل برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

برای پی بردن به سلامت باتری خود می‌توانید به بخش تنظیمات دستگاه و سپس بخش باتری مراجعه کنید تا از پیام و یا نوتیفیکیشن مربوط به سلامت باتری باخبر شوید. در غیر این صورت، اگر شارژ باتری دستگاه سریع خالی می‌شود، باید به فکر خرید و تعویض باتری خود باشید.

4- تنظیم مجدد تنظیمات دستگاه

بسیاری از مشکلات مربوط به iOS و مموری با ریست کردن تنظیمات آیفون برطرف می‌شوند. برای این کار، ابتدا Setting، سپس General و بعد از آن گزینه Reset را انتخاب کنید. در بخش Reset، به دنبال گزینه Reset All Setting بگردید و آن را انتخاب نمایید. کد گوشی را وارد و تایید کنید که قصد ریست دستگاه را دارید.

شش راه‌حل برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

5- بازیابی تنظیمات پیش‌فرض و ریکاوری

یکی دیگر از راه‌هایی که برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی دستگاه وجود دارد، مراجعه به بخش تنظیمات و Reset و اینبار انتخاب گزینه Erase all content and settings است. با این کار، دستگاه به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد. پیشنهاد می‌شود که قبل از انجام این روش، از اطلاعات خود بکاپ بگیرید.

شش راه‌حل برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

بعد از اعمال تنظیمات کارخانه، می‌توانید از طریق حالت ریکاوری، بوت کنید و تنظیمات iOS را از طریق آیتیونز بازیابی کنید. باید دکمه‌های تنظیم صدای کم و زیاد و بعد از آن دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه‌ها به نمایش درآیند. در این مرحله، باید گزینه Update یا Restore را انتخاب نمایید.

6- احتمال مشکل سخت‌افزاری را نیز در نظر بگیرید

وارد آمدن هرگونه ضربه، قرار گرفتن در دمای پایین یا زیاد، افتادن از دست، خیس شدن و مواردی از این دست می‌توانند منجر به آسیب رساندن به عملکرد دستگاه و در نهایت خاموش شدن‌های ناگهانی شوند. اگر سایر روش‌ها مفدی واقع نشدند، گوشی خود را به یک تعمیرکار مطمئن بسپارید تا از وجود مشکل احتمالی و یا نیاز به تعویض یک قطعه سخت‌افزاری مطلع شوید.

شش راه‌حل برای رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی گوشی آیفون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا