اسپیس ایکسصنعت هواییفضا

شرکت اسپیس‌ایکس، به پایگاه قمری ناسا تجهیزات ارسال می‌کند

قرار است طی چند سال آینده شرکت اسپیس ایکس یک سری محموله را به مقصدی دورتر از محل استقرار فعلی ایستگاه فضایی ISS ارسال کند.

سازمان فضایی ناسا طی قراردادی از شرکت اسپیس ایکس خواسته یک سری محموله حساس، تجهیزات علمی و یک سری وسایل پشتیبانی را به پایگاه قمری این شرکت ارسال کند. این پایگاه، محل استقرار و آماده سازی ناسا برای آغاز ماموریت سفر به جنوب کره ماه تحت پروژه «آرتمیس» است. اسپیس ایکس اولین تامین کننده تجاری این ماموریت است که تا کنون توسط ناسا انتخاب شده و تضمین کرده زمانی که این پایگاه به بهره برداری برسد، حداقل دو سفر به این پایگاه داشته باشد.

اسپیس‌ایکس قرار است با استفاده از مدل‌های مختلف کپسول‌های دراگون- که با کپسول‌های به‌کارگرفته شده برای پروژه ایستگاه ISS تفاوت دارند- برای این ماموریت استفاده کند. این کپسول‌ها قادر به حمل بیش از 5 تن محموله به پایگاه‌ قمری ناسا خواهند بود.

همچنین قرار است دراگون کپسول با استفاده از راکت‌های فوق سنگین «فالکن هوی» Falcon Heavy ارسال شوند. برخلاف کپسول‌های مورد استفاده اسپیس ایکس برای ارسال محموله به ایستگاه فضایی ISS که تنها چند هفته روی ایستگاه فضایی مستقر می‌شوند، نسل جدید این کپسول‌ها قادراند بین 6 تا 12 ماه روی پایگاه قمری ناسا مستقر بمانند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا