ویروس کرونا

استفاده از لوکیشن دیتا برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در آمریکا

استفاده از لوکیشن دیتا موبایل کاربران این روزها به یکی از روش‌های معمول و کاربردی برای دنبال کردن نحوه گسترش ویروس کرونا تبدیل شده و بسیاری از کشورها با استفاده از این روش سعی می‌کنند نقشه گسترش این ویروس را ترسیم کنند.

به گزارش وال استریت ژورنال، دولت فدرال آمریکا و دولت‌های محلی این کشور در حال تلاش برای دریافت لوکیشن دیتا کاربران از طریق تبلیغات موبایلی هستند تا از این طریق بتوانند نقشه گسترش این ویروس را رسم کنند. این اطلاعات کمک می‌کنند که مقامات و سازمان‌ها تشخیص دهند افراد در چه نقاطی با نفرات زیاد همچنان تجمع می‌کنند و اینکه تا چه اندازه به درخواست دولت برای در خانه ماندن اعتنا می‌کنند.

هدف از به‌کارگیری این روش طبق گزارش‌ها، راه‌اندای یک پرتال با استفاده از اطلاعات مکانی برای 500 شهر آمریکا است. گفته می‌شود مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا این اطلاعات را از طریق پروژه شبکه اطلاعات موبایلی که توسط متخصصین دانشگاه هاروارد جمع‌آوری می‌شود، دریافت می‌کند.

این نوع جمع‌اوری اطلاعات با استفاده از طالاعات لوکیشن کاربران می‌تواند به مقامات و سازمان‌های مربوطه کمک کند تا بفهمند نقطه بعدی که نیاز به اقدامات ضروری و پیشگیرانه دارد، کجا خواهد بود. برای مثال دولت می‌تواند با استفاده از این دیتا ورود افراد به پارک‌ها را ممنوع کند یا شرکت‌ها و سازمان‌هایی را که قوانین ممنوعیت حضور کارکنان در خارج از محل کار را رعایت نمی‌کنند، جریمه کند.

با اینکه گفته شده در این اطلاعات هیچ کاربری شخصا شناسایی نمی‌شود، اما همچنان نگرانی‌هایی در خصوص سواستفاده از اطلاعات مکانی کاربران در این پروژه وجود دارد. تلاش‌های عجولانه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا با استفاده از هر روشی می‌تواند پیامدها جبران‌ناپذیری را در آینده و پس از پایان دوران پاندمیک برای امنیت کاربران به همراه داشته باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا