اپل

احتمال عدم عرضه آیفون 12 در سال جاری قوت گرفت

چند سالیست که در روزهای پایانی شهریورماه، شاهد رونمایی از نسل جدید گوشی‌های آیفون اپل هستیم؛ رویدادی که در آن چند مدل آیفون جدید و البته عضو جدید خانواده ساعت‌های هوشمند این شرکت معرفی ‌می‌شوند و طرفداران این برند، ‌می‌توانند از قابلیت‌های جدید بکاررفته در این محصولات بهره ببرند.

اما به نظر ‌می‌رسد که امسال چنین اتفاقی نخواهد افتاد؛ اخیرا نشریه Nikkei با انتشار گزارشی مدعی شد اطلاعاتی را از منابع آشنا با شرکت اپل به دست آورده که نشان ‌می‌دهد عرضه آیفون 12 به سال 2021 موکول خواهد شد.

طبق این گزارش، اپل قصد دارد تا عرضه نسل جدید گوشی‌های آیفون خود را چند ماه به تعویق بیاندازد که با این حساب، تحقق این شایعه یعنی فروش آیفون 12 در سال 2021 دور از انتظار نخواهد بود. گفته ‌می‌شود که این تصمیم با توجه به وضع موجود که در پی شیوع کرونا بوجود آمده، اتخاذ شده است.

مدیران اپل نگرانند که اگر این رویه ادامه داشته باشد، ممکن است گوشی‌های جدید این شرکت با استقبال مورد انتظار مواجه نشوند و نتوانند فروش خوبی را در بازار داشته باشند. در حال حاضر، ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشانده و برخی نیز فعالیت خود را به حداقل رسانده‌اند.

همچنین بسیاری از کارخانه‌های بزرگ دنیا، فعالیت خود را حداقل تا پایان ماه مارس متوقف کردند و اگر شرایط مساعد نشود، قطعا این رویه ادامه خواهد داشت. با این حساب، ضربه بزرگی به اقتصاد دنیا وارد خواهد شد و مردم نیز برای صرف پول خود، بیش از پیش محتاط‌تر رفتار خواهند کرد و به جای خرید گوشی، به دنبال تامین نیازهای اساسی و ضروری خود خواهند بود.

بدین ترتیب، عرضه آیفون 12 در این شرایط با استقبال چندانی مواجه نخواهد شد و شواهد حاکی از آن است که مدیران اپل، بهترین راه‌حل یعنی تعویق چند ماهه زمان عرضه این گوشی را برای بالا بردن میزان فروش این محصول انتخاب خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا