تکنولوژی

استراتژی سافت بانک برای جلوگیری از سقوط بیشتر ارزش سهام

شرکت سرمایه‌گذاری سافت بانک  Softbank بخشی از دارایی‌های خود به ارزش ۴۱ میلیارد دلار را به فروش می‌رساند تا بتواند با پول آن جلوی سقوط ارزش سهامش را بگیرد و بخشی از بدهی‌هایش را بازپرداخت کند.

این شرکت سرمایه‌گذاری که صاحب سهام ارزشمندترین استارتاپهای تکنولوژی در جهان است گفته است که ۱۸ میلیارد برای خرید سهام خودش در بازار سرمایه اختصاص می‌دهد. سهام این شرکت با سقوط ارزش سهام به شدت سقوط کرده است.

این شرکت ژاپنی گفته است که بخش دیگری از پول به دست آمده را صرف بازپرداخت بدهی‌هایش می‌کند.

به گفته ماسایوشی سان مدیرعامل این شرکت، کاهش بدهی‌ها باعث ایجاد بالانس در وضعیت مالی این شرکت در دوران سقوط بازارهای مالی است.

بلافاصله بعد از اعلام برنامه سافت بانک برای خرید سهامش، ارزش آن در بورس افزایش یافت
بلافاصله بعد از اعلام برنامه سافت بانک برای خرید سهامش، ارزش آن در بورس افزایش یافت

ارزش سافت بانک تا قبل ازا ین اقدام حدود ۵۰ درصد کاهش یافته بود. حالا و با این استراتژی سهام سافت بانک ۱۹ درصد رشد کرده است.

سافت بانک قصد دارد تا ۴۵ درصد ارزش سهامش را در بازار سرمایه دوباره سهام بخرد.

سافت بانک هنوز نگفته قصد دارد کدام بخش از دارایی‌هایی خود را به فروش برساند. این شرکت دارای سهام ارزشمندی از شرکت علی بابا چین و همچنین بخش اعظم سهام یک اپراتور مخابراتی ژاپنی است که در بورس توکیوست.

این شرکت سرمایه‌گذاری سال گذشته هم به دنبال سروصدای ایجاد شده پیرامون کشته شدن جمال خاشقچی با افت سهام ۲۰ میلیارد دلاری روبه رو شد اما به تدریج توانسته بود بر این مشکل غلبه کند.

سافت تا قبل از بحران کرونا آنقدر موفق بود که به دنبال سرمایه‌گذاری در صندوق دوم سرمایه‌گذاری خود ویژن فاند ۲ بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا