استارتاپایران

گزارش سال ۹۸ ابر آروان؛ از ۱۸هزار کسب‌وکار آسیب‌دیده‌ی قطعی اینترنت تا تاثیر ویروس کرونا

ابر آروان گزارش سال 98 خود را منتشر کرد. این شرکت در این اینفوگرافیک به ارائه یک سری آمار و ارقام در خصوص رشد این شرکت از سال 94 تا 98 پرداخته و به گستره سرویس‌های این شرکت در سراسر دنیا اشاره کرده است.

ابر آوران همچنین در این گزارش به تحلیل اتفاقات ناگوار و غیرمنتظره‌ای که امسال برای اینترنت کشور و متعاقبا برای کسب‌و‌کارهای آنلاین رخ داد پرداخته که اخرین آنها، شیوع ویروس کرونا در کشورمان است. در ادامه نگاهی داریم به برخی از آمار مهم و جذاب این گزارش در یک سال گذشته.

38 کشور جهان مشتری ابرآوران

طبق ادعای ابر آروان، این شرکت با راه‌اندازی 40 پاپ‌سایت در نقاط مختلف ایران و جهان حالا موفق شده مشتریانی از 38 کشور جهان را جذب کند.

از جمله این کشورها می‌توان به ایالات متحده، برزیل، استرالیا، آلمان، روسیه و کره جنوبی اشاره کرد که در تصویر پایین می‌توانید لیست کامل این کشورها را مشاهده کنید.

گزارش سال 98 ابرآروان

12 سرویس مختلف طی 4 سال فعالیت

ابر آروان فعالیت خود را از سال 94 با ارائه سه سرویس امنیت ابری، شبکه توزیع محتوا و DNS ابری آغاز کرد. در سال جاری تعداد سرویس‌های این شرکت به عدد 12 رسیده است. طبق این گزارش میانگین زمان فعالسازی سرویس روی بستر ابر آروان کم‌تر از 30 ثانیه طول می‌کشد.

گزارش سال 98 ابرآروان

هر هفته 500 مشتری جدید

در حال حاضر ابر آروان نزدیک به 35 هزار مشتری دارد که از این میان 81 درصد را مشتریان خصوصی و 19 درصد را مشتریان دولتی تشکیل می‌دهند. همچنین طبق آمار ارائه شده در این گزارش، هر هفته 500 مشتری جدید از سرویس‌های ابر آروان استفاده می‌کنند.

تعداد مشتریان ابر آروان

یکی از ده CDN پراستفاده جهان

طبق ادعای ابر آروان، در حال حاضر 94 درصد مشتریان CDN این شرکت به رایگان از این محصول شرکت استفاده می‌کنند. CDN ابر آروان در حال حاضر یکی از شش CDN پرامکان جهان، یکی از سه CDN اقتصادی جهان و جزو ده CDN پر استفاده جهان طبق آمار است.

ابر آروان همچنین اعلام کرده که در سال 98 ظرفیت پاسخگویی زیرساخت CDN این شرکت 25 برابر ضرفیت مصرف مشتریان است که این رقم در حال افزایش به 50 برابر در آینده است.

اختلالات

تا جایی از قصه‌ی ۹۸ دغدغه‌ها و مشکل‌ها به‌سمت «زیرساخت ارتباطی کشور» نشانه می‌رفت. به‌گونه‌ای که وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین، تقریبن در هر ماه با یک اختلال شدید در زیرساخت اینترنت مواجه بودند؛ اختلالاتی که از کم‌تر از ۵ دقیقه تا ۱۰ ساعت تجربه شدند.

اما زیرساخت اینترنت، تنها مشکل وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی نبود، در سمت دیگر، حملات گسترده‌ی سایبری و حملات DDoS آن‌ها را نشانه گرفته بودند. براساس اطلاعات حملاتی که زیرساخت ابر آروان با آن‌ها مقابله کرده است:

وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی با میانگین ماهانه بیش از ۱۰،۰۰۰ حملات مرسوم وب، بیش از ۱۰ حمله DDoS لایه ۳ و ۴، هم‌چنین بیش از ۵۰ حمله‌ی DDoS لایه ۷ روبه‌رو بودند.

حمله‌ به فین‌تک‌ها در اواخر شهریور، حملات گسترده‌ DDoS با سواستفاده از  MTProxyهای تلگرام در اواسط آبان و حمله به زیرساخت‌های ارتباطی کشور در اواخر بهمن سه نمونه از بزرگ‌ترین حملات امسال بودند.

گزارش سال 98 ابر آروان

در ادامه، قصه‌ی تلخ امسال از قطعی اینترنت، نه تنها شوک بالایی برای تمامی آن‌هایی بود که می‌خواستند با فناوری به نجات کشور بیایند، که به مسیر پیموده شده‌ی بسیاری از کسب‌وکارها، لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد کرد.

اطلاعات زیرساختی ابر آروان نشان می‌دهد که ۱۸،۰۰۰ کسب‌وکار کوچک در جایگاه بزرگ‌ترین بازندگان اکوسیستم در قطعی اینترنت، نتوانستند پس از اتصال اینترنت به جایگاهی که پیش از آن ساخته بودند، برگردند.

کرونا و ضربه آخر به استارتاپ‌ها

روایت پایانی سال ۹۸، فقط به اتفاقات سیاسی و زیرساختی ختم نشد که در انتهای سال -که چشم امید بسیاری از کسب‌وکارها به رونق شب عید بود حضور ویروس کرونا، منجر به کسادی بسیاری از کسب‌وکارها شد.

بلیت برنامه‌های سرگرمی و سفر با بیش‌ترین کاهش روبه‌رو بودند و در جایگاه بعدی، سفارش آنلاین غذا و تاکسی آنلاین بیش‌ترین رکود را تجربه کردند. در نقطه‌ی مقابل، ترافیک سوپرمارکت‌های آنلاین و سرویس‌های تماشای آنلاین ویدیو به رشد دو برابری رسیدند.

براساس میانگین پیک ترافیکی مشتریان ابر آروان در هر دسته‌ی کسب‌وکاری می‌توانید ببینید که کاربران در چه ساعاتی از روز، بیش‌تر از چه سرویس‌های آنلاینی استفاده می‌کنند.

گزارش کامل ابر آروان را از اینجا می‌توانید دانلود کنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا