عکاسیهواوی

نقد و بررسی دوربین گوشی هواوی nova 5T

گوشی nova 5T هواوی ، یکی از جدیدترین گوشی‌های این شرکت چینی است  که از چهار دوربین پیشرفته، پردازنده‌ای قدرتمند و البته قیمتی مناسب بهره می‌برده که می‌تواند نگاه هر خریداری را با خود جلب کند.

مشخصات کلی نوا تی:

نمایشگر اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد 19.5:9

پردازنده هشت هسته‌ای کایرین 980 با سرعت کلاک 2.6 گیگاهرتزی

رم 8 گیگابایتی

حافظه داخلی 128 گیگابایتی

دوربین اصلی چهارگانه؛ سنسور 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراواید با دیافراگم f/2.2، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو با دیافراگم f/2.4 و سنسور 2 مگاپیکسلی عمق با دیافراگم f/2.4

دوربین سلفی مجهز به سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی

پشتیبانی از فناوری ارتباط 4G LTE

پشتیبانی بلوتوث 5

حسگر اثر انگشت

بازگشایی ققل دستگاه با اسکن چهره

اندروید 9 با رابط کاربری EMUI 9.1

باتری 3750 میلی‌آمپری با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 22.5 واتی

بررسی دوربین

هواوی نوا5تی از یک دوربین چهارگانه مجهز به یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراواید بهره می‌برد و دو سنسور دیگر نیز 2 مگاپیکسلی بوده و از دو نوع ماکرو و عمیق هستند.

جدای از حالت‌های رایج برای ثبت عکس و ضبط فیلم، دوربین نوا 5تی از حالتی جدید تحت عنوان AR Lens، حالت شب و حالت پرتره نیز بهره می‌برد.

نقد و بررسی دوربین گوشی هواوی nova 5T
تصویر ثبت شده در شب بدون استفاده از حالت نایت مد
تصویر ثبت شده در حالت نایت مد که سوژه را در شرایط نور کم به صورت کاملا روشن ثبت می‌کند. البته در این حالت نویز تصویر ثبت شده کاملا به چشم می‌آید

در دل گزینه More اپلیکیشن دوربین گوشی، حالت‌های Pro، Slow-mo، Panorama، Aperture، Light Painting، HDR، Time-lapse، Moving Picture، Filter Stickers، Documents و Super Macro نیز گنجانده شده است.

برای دوربین سلفی نیز حالت پرتره تعبیه شده که می‌تواند این عکس‌ها را در 10 حالت و یا بهتر بگوییم، شدت پرتره بودن، ثبت کند.

با توجه به قیمتی که هواوی برای نوا 5تی در نظر گرفته، این گوشی می‌تواند عکس‌های بسیار باکیفیتی را ارائه دهد. در موقعیت‌هایی که نور کافی وجود داشته باشد، تصاویر بسیار واضح و شفاف هستند. رنگ‌ها و جزییات بسیار دقیق ثبت می‌شوند و از کنتراست مناسبی برخوردارند. با اینکه در ثبت برخی از رنگ‌ها مانند قرمز، سبز و آبی کمی اغراق دیده می‌شود اما در مجموع، عکس‌های این گوشی رضایت کاربر را جلب خواهند کرد.

نقد و بررسی دوربین گوشی هواوی nova 5T

نقد و بررسی دوربین گوشی هواوی nova 5T

عملکرد این دوربین در موقعیت‌هایی با نور کم نیز قابل قبول است. همانند بسیاری از گوشی‌ها، اندک نویزی را می‌توان در عکس‌های نوا 5تی مشاهده کرد. البته برای این وضعیت، هواوی حالت شب را در دل دوربین تعبیه کرده که می‌تواند کیفیت عکس‌ها را ارتقا دهد.

تصویر ثبت شده در شب که نور محیط مناسب بوده و نیازی به فعال‌سازی نایت مد نیست. در این حالت نویز تصویر ناچیز به نظر می‌رسد.

البته نباید انتظار داشت که با این گوشی بتوان همانند گوشی‌های پرچمداری همانند میت 30 پرو و یا پی30 پرو، عکس‌هایی از ماه را با وضوح و کیفیت مناسب ثبت کرد.

دوربین نوا 5تی از قابلیت بزرگنمایی دیجیتال 10 برابری بهره می‌برد. تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، بعد از بزرگنمایی گرفته شده‌اند. در حالت حداکثری زوم، می‌بینید که تصاویر وضوح و کنتراست خود را تا حدودی از دست می‌دهند. با این حال، این عملکرد برای محصولی در این رده، قابل قبول است.

زوم 10 برابر
بدون زوم

این گوشی همچنین به یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز مجهز شده است.

سنسور اولتراواید برای ثبت عکس‌های لنداسکیپ یا همان افقی، بیشتر بکار می‌آید. با کمک این سنسور می‌توان افراد و یا اشیای بیشتری را در کادر جای داد. کیفیت عکس‌های ثبت شده با این سنسور نیز بالاتر از حد متوسط است.

سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز امروزه به یکی از اجزای جدایی ناپذیر گوشی‌های هوشمند تبدیل شد است. به لطف این سنسور می‌توان عکس‌های ماکرو را از سوژه‌هایی با فاصله‌ای حدود 4 سانتیمتر به خوبی ثبت کرد. کیفیت تصاویر نیز در حد معمولیست و جزییات نسبتا کافی و مناسبی را از سوژه ثبت می‌کند اما در مقایسه با لنز ماکرو گوشی‌های رقیب مثل گلکسی A71، عملکرد nova 5T بهتر بود. در ادامه می‌توانید تصاویر ثبت شده با لنز ماکرو از پوست یک درخت را مشاهده کنید.

در خصوص دوربین سلفی نیز باید گفت که به یک سنسور 32 مگاپیکسلی مجهز شده و می‌تواند به خوبی به نیازهای علاقمندان به عکس‌های سلفی پاسخ دهد.

نقد و بررسی دوربین گوشی هواوی nova 5T
دوربین سلفی nova 5T می‌تواند تصاویر را در حالت پرتره ثبت کند و با به بهره‌مندی از سنسور 32 مگاپیکسلی قادر به رقابت با پرچمداران مطرح دنیا در این زمینه است.

همانطور که در نمونه عکس‌ مشاهده می‌کنید، رنگ‌های موجود در عکس، به خوبی ثبت شده‌اند و جزییات بالایی را می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد. حتی اگر عکس در جهت مختلف نور ثبت شود، بازهم کیفیت آن راضی‌کننده است. دروبین سلفی nova 5T قادر است پس زمینه را در 10 درجه مخلف تار (Bokeh) نمایش دهد.

جمع‌بندی

عملکرد دوربین نوا 5تی تحسین‌برانگیز است. اسمارت‌فونی که اگرچه در قامت میان‌رده ظاهر شده، اما توانسته در عمل ثابت کند که چیزی از گوشی‌های گران‌قیمت موجود در بازار کم ندارد. دوربین چهارگانه نوا 5تی، برگ برنده این محصول به شمار می‌رود و می‌تواند برای آن‌هایی که به عکاسی موبایلی علاقمند‌اند، تجربه لذت‌بخشی را فراهم کند.

در ادامه می‌توانید برخی از تصاویر ثبت شده با دوربین هواوی nova 5T را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. عکس های پاور بانک شیائومی می پاور بانک 3 PB2050ZM با ظرفیت 20000 میلی‌آمپر ساعت گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    ردمی نوت 7، ۴۸ مگاپیکسلی شیائومی با اسنپدراگون 660 از راه رسید

    شیائومی پتنت گوشی هوشمند تاشو با دوربین سلفی دوگانه ثبت کرد

    آمار واردات و فروش برندهای موبایل در بازار ایران؛ افزایش قابل‌ توجه سهم شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا