بیل گیتسمایکروسافت

بیل گیتس از هیات مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد

پس از گذشت 45 سال از تاسیس شرکت مایکروسافت، بیل گیتس از هیات مدیره این شرکت استعفا کرد.

البته گیتس حضور پررنگی در مایکروسافت نداشت و از سال 2008 و به تدریج، فعالیت‌های خود را در این شرکت کم کرد. بیل گیتس با انتشار پستی در شبکه اجتماعی لینکدین رسما این خبر را تایید و اعلام کرد که هدف از این تصمیم، اختصاص زمان بیشتر به اقدامات بشردوستانه از قبیل کمک به ارتقای سلامت جهانی، توسعه، آموزش و کمک به مقابله با تغییرات اقلیمی‌ است.

درواقع، گیتس تصمیم دارد تا بیش از پیش فعالیت‌های بنیاد «بیل اند ملیندا گیتس» را که در این امور فعالیت می‌کنند، توسعه دهد. این بنیاد در سال 2000 تاسیس شد و در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادهای فعال در این عرصه به شمار می‌رود.

با این حال، گیتس اعلام کرد که کناره‌گیری وی از هیات مدیره به منزله خداحافظی همیشگی وی با مایکروسافت نیست؛ بلکه برعکس، همچنان با این شرکت در ارتباط خواهد بود و به عنوان مشاور با ردموندی‌ها همکاری خواهد داشت.

وی در این باره گفت: مایکروسافت همواره بخش مهمی‌از زندگی من خواهد بود و با ساتیا (مدیرعامل کنونی) در ارتباط خواهم بود و به تیم رهبری فنی کمک خواهم کرد تا بتوانند به اهداف بلندپروازنه شرکت دست یابند.

گفتنی است کناره‌گیری گیتس از مایکروسافت و تمرکز وی روی امور بشردوستانه را در برهه‌ای از زمان شاهدیم که وضعیت جهان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، تعریف چندانی ندارد و سلامت میلیون‌ها انسان تهدید می‌شود. حال باید منتظر ماند و دید که اقدامات بیل گیتس برای مقابله با این ویروس چه خواهد بود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا