صنعت هوایی

پرواز هواپیماهای خالی میراث عصر کرونا

لوفتهانزا میزان ظرفیت خود را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد

حتی پیش از آنکه آمریکا موضوع ممنوعیت سفر از کشورهای اروپایی را اعلام کند تقاضا برای سفر به شکل قابل توجهی در دنیا کاهش یافته بود. هشتگ‌هایی چون  صندلی خالی #emptyplane و پرواز خالی #emptyplane  در شبکه‌های اجتماعی نشان میداد که نگرانی بابت ویروس کرونا باعث شده بسیاری قید سفر را بزنند.

در این میان خطوط هوایی نیز به دنبال انتشار محتوای تبلیغاتی برای کاهش نگرانی ها و اطمینان دادن به مسافران هستند. آنها می‌خواهند بگویند پروازشان بی خطر است.

به طور مثال هواپیمایی امارات ویدیویی را توییت کرده که در آن می‌گوید کابین‌های هواپیماهایش با فیلترهای هوای HEPA محافظت می‌شود که ۹۹.۹۷ درصد از ویروس‌ها را از بین می برد.

همچنین خطوط هوایی آلاسکا نیز ویدیویی را روی یوتیوب منتشر کرده و در آن معاون ارشد این شرکت توضیح می‌دهد که جریان هوای داخل کابین از بالا به سمت پایین می‌رود و در واقع در هر سه دقیقه هوای تازه جایگزین می‌شود.

برخی از خطوط هوایی دیگر نیز قوانین و جریمه‌های ناشی از تغییر بلیت را کاهش داده‌اند. مثلا هواپیمایی سوییس هر تغییر در بلیت‌هایش تا ۳۱ مارس را رایگان کرده است. به رغم همه این اقدمات اما آمارهای سفر به شدت در حال کاهش است.

۴.۳ میلیارد ضرر

اوایل این ماه شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) تخمین زد که میزان ترافیک مسافران فرودگاهی در فصل نخست سال ۲۰۲۰ تا ۱۲ درصد کاهش پیدا می‌کند. این میزان کاهش برای مسافران کشورهای آسیا- پاسیفیک ۲۴ درصد تخمین زده شده است.

این میزان کاهش سفر وضعیت غم انگیزی را برای فرودگاه‌ها رقم می‌زند. تا پیش از شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شد که درآمد فرودگاه‌های جهان برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ به ۳۹.۵ میلیارد دلار برسد حالا اما ACI برآورد می‌کند حداقل ۴.۳ میلیارد دلار ازاین میزان از دست خواهد رفت.

برای کاهش ضربه ناشی از این موضوع خطوط هوایی گام‌های بی سابقه‌ای برای سازماندهی مجدد و اجتناب از پروازهای غیر ضرروری برداشته‌اند.

گروه لوفت‌هانزا مثلا اعلام کرده که ظرفیت کل خطوط هوایی خود را تا هفته‌های آینده تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و همچنین ممکن است ۱۴ هواپیمای A380 را از کل پورتفوی خود ( لوفتهانزا ، خطوط هوایی اتریش، سوییس و Eurowings ) فعلا کنار بگذارد.

در استرالیا خطوط هوایی کانتاس ظرفیت خود را تا ۲۳ درصد کاهش می‌دهد و افتتاح خط جدید بریزبن شیگاگو را فعلا به تاخیر می‌اندازد. همچنین خطوط هوایی جت‌استار متعلق به این شرکت پروازهایش را از استرالیا به ویتنام و ژاپن را به نصف کاهش می‌دهد.

کانتاس همچنین تمام هشت هواپیمای ایرباس A380 خود را تا اواسط سپتامبر کنار می‌گذارد ( پارک می‌کند ) و به جای آن از هواپیماهای کوچکتر استفاده می‌کند. همچنین کاهش تعداد پروازها بخشی از استراتژی این شرکت برای عبور از این شرایط است.

لغو پروازهای مختلف هوایی به یا از مقصد چین به خاطر ویروس کرونا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا