تکنولوژی

هفدهمین شرکت نوآور جهان؛ لاکین کافی، پایان امپراتوری استارباکس در چین

لاکین کافی هفدهمین شرکت نوآور جهان از میان پنجاه شرکت نوآور جهان به انتخاب مجله Fastcompany است.

تنها ظرف دو سال و نیم پس از شروع بکار لاکین کافی (Luckin Coffee)، این استارتاپ توانست خود را به بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای عرضه قهوه در چین تبدیل کند و جایگاه استارباکس را که بیش از دو دهه در این عرصه فرمانروایی می‌کرد، تصاحب کند.

زمانی که لاکین کافی کار خود را آغاز کرد، در کافی‌شاپ‌های خود تنها از طراحی غیررسمی‌و صمیمی‌برای فضای داخلی خود بهره گرفت. همچنین مشتریان را به نصب اپلیکیشن Luckin ترغیب می‌کرد تا صورتحساب خود را به صورت دیحیتالی پرداخت کنند. البته برای آن‌هایی که این کار را انجام دهند، یک فنجان قهوه رایگان نیز به عنوان جایزه ارائه می‌شود.

در حال حاضر، کافی‌شاپ‌های لاکین در 53 شهر چین مشغول به فعالیت هستند. این شرکت همچنین، سفارش‌های کاربران را دریافت و برای آن‌ها ارسال می‌کند. البته لاکین کافی کم‌کم از فعالیت خود در زمینه دریافت سفارش و تحویل آن را کاهش داد و دلیل این امر را نیز در مقرون به صرفه نداستن ارسال یک قهوه 2.5 دلاری عنوان کرد.

طبق آخرین گزارش‌ها، در سه ماهه سوم سال 2019 مسلادی، فروشگاه‌های لاکین کافی رشدی 200 درصدی را به نسبت سال گذشته تجربه کردند و تعداد مشتریان این مجموعه نیز رشدی 470 درصدی را به خود دید. همه این آمار و ارقام به درآمد بالایی برای لاکین کافی ختم خواهند شد به طوری که درآمد این شرکت افزایشی 558 درصدی را تجربه کرد.

لاکین کافی به سرعت در حال گسترش و توسعه خود در چین است و در حال حاضر، حرف اول را در این کشور می‌زند. ناگفته نماند که مدل پیشرفت این شرکت توسط بسیاری از شرکت‌ها در جهان الگوبرداری می‌شود که نمونه بارز آن، استارباکس است که روش لاکین کافی را در شهر نیویورک پیاده کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا