خودروخودرو الکتریکی

خودروی 2.6 میلیون دلاری تولیدشده با فناوری چاپ سه بعدی معرفی شد

با آغاز سال 2020، علاقمندان به دنیای خودرو بی‌صبرانه منتظر فرارسیدن رویدادهای خودروی مهم جهان بودند تا با جدیدترین دستاوردهای مهندسان صنعت خودروسازی آشنا شوند؛ اما شیوع کرونا در جهان تمامی‌معادلات را بر هم زد و در طی چند روز اخیر شاهد لغو شدن دو رویداد بزرگ خودروی که یکی قرار بود در ژنو و دیگر در نیویورک برگزار شود، بودیم.

اما با این حال، برخی از خودروسازان طبق برنامه‌ریزی قبلی خود و به روش‌های مختلف اما بدون حضور حضار، مراسم رونمایی از خودروهای خود را برگزار کردند. در این میان، خودرویب به نام Czinger 21C قدم به عرصه وجود گذاشت که توانست تمامی‌طرفداران را شیفته خود کند.

ابرخودرویی هیبریدی که بخش‌های از آن با بهره‌گیری از فناوری چاپ سه بعدی و تکنیک‌های ساخت خودکار، طراحی شده و تمامی‌عناصر از قبیل وزن، هزینه و استحکام آن نیز توسط سیستم‌های کامپیوتری محاسبه شده است.

توان حرکتی این محصول از طریق پیشرانه 2.88 لیتری V8 تویین توربو تامین و انتقال نیرو به چرخ‌های عقب نیز از طریق یک جعبه‌دنده (گیربکس) هفت سرعته انجام می‌شود. در Czinger 21C جدای از موتور بنزینی، از دو موتور الکتریکی نیز استفاده شده که انرژی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند.

پیشرانه بنزینی به طور مستقل، قادر به ارائه نیرویی معادل 950 اسب بخار است که در مجموع و با احتساب نیروی تولیدشده توسط موتورهای الکتریکی، توان 1250 اسب بخاری برای این خودرو عنوان شده است. اگرچه هنوز به طور دقیق اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که Czinger 21C بتواند ظرف مدت زمان 29 ثانیه سرعت خود از حالت سکون به حداکثر سرعت ممکن یعنی حدود 400 کیلومتر بر ساعت برساند.

خودروی 2.6 میلیون دلاری Czinger 21C تولیدشده با فناوری چاپ سه بعدی

در مراسم رونمایی از این خودرو، Kevin Czinger اعلام کرد که 21C کمترین آسیب را برای محیط‌زیست دارد و جزو محصولات دوست‌دار محیط‌زیست به شمار می‌رود چراکه در ساخت آن از موادی استفاده شده که تولید کربن آن را تقریبا به صفر می‌رساند.

قرار است که تنها 80 دستگاه از این خودرو تولید شود و با قیمت بالای 2.6 میلیون دلار به فروش برسد.

خودروی 2.6 میلیون دلاری Czinger 21C تولیدشده با فناوری چاپ سه بعدی خودروی 2.6 میلیون دلاری Czinger 21C تولیدشده با فناوری چاپ سه بعدی خودروی 2.6 میلیون دلاری Czinger 21C تولیدشده با فناوری چاپ سه بعدی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا