اپلپوشیدنی هوشمند

نسل جدید اپل واچ مجهز به قابلیت تشخیص سطح اکسیژن خون

ساعت هوشمند اپل واچ هم اکنون از حسگر ضربان قلب بهره می‌برد و حال به نظر می‌رسد که در نسل جدید این ساعت که احتمال اپل واچ سری 6 نام خواهد داشت، از قابلیتی دیگر مرتبط با پایش سلامتی افراد استفاده خواهد شد.

طبق گزارش منتشر شده، اخیرا کدی در نسخه iOS 14 کشف شده که نشان می‌دهد اپل واچ قادر به اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون خواهد بود. اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که سنجش میزان اکسیژن خود چه کاربردی دارد؟ در پاسخ باید گفت که طبق گفته متخصصان، اگر سطح اکسیژن خود از حد معینی به طور مثال 80 درصد پایین‌تر بیاید، می‌تواند نشانگر بروز مشکل در بدن باشد.

همچنین اگر به این مساله توجه نشود، ممکن است منجر به بروز بیماری‌های مرتبط با قلب و یا اختلال در عملکرد مغز شود. اما اگر یک ساعت بتواند به طور دائم، میزان اکسیژن خون را رصد کند، می‌توان از این مسائل پیشگیری کرد.

البته هنوز مشخص نیست که آیا سخت‌افزار مربوط به این قابلیت در اپل واچ پشتیانی خواهد شد یا خیر. با این حال، شواهد نشان می‌دهد که اپل به دنبال ایجاد تغییراتی اساسی در نسل جدید ساعت هوشمند خود است تا بتواند بیش از پیش بر میزان فروش این محصول که در حال حاضر به عنوان پرفروش‌ترین اسمارت‌واچ جهان شناخته می‌شود، بیافزاید.

البته برخی منابع نیز گزارش داده‌اند که مهندسان این شرکت در حال کار روی قابلیت ECG یا همان پایش الکتروکاردیوگرام این ساعت هستند تا فرآیند مانیتورینگ ضربان قلب دقیق‌تر و با درصد خطای بسیار کمتری صورت گیرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا