خودروخودرو الکتریکی

خودروی هیبریدی Koenigsegg Gemera با توان 1700 اسب بخار معرفی شد

مهندسان شرکت سوئدی Koenigsegg موفق به ساخت خودرویی هیبریدی قدرتمندی تحت عنوان Gemera شده‌اند که قادر به ارائه قدرتی معادل 1700 اسب بخار است.

این شرکت که به خلق محصولاتی عجیب و پرقدرت شهرت دارد، پیشتر نیز از خودرویی هیبریدی به نام Regera با توان 1500 اسب بخار پرده برداشت. محصول عجیب دیگر این شرکت Jesko نام دارد دارد که می‌تواند با حداکثر سرعت 480 کیلومتر بر ساعت در خیابان‌ها به حرکت درآید.

اما جدیدترین دستاورد این مهندسان یعنی Gemera نام دارد از فناوری پیشرانه مدرنی بهره می‌برد. در این محصول هیریدی از سه موتور الکتریکی و یک موتور احتراقی سه سیلندر بکار رفته به گفته شرکت Koenigsegg، از سوخت الکل تجدیدپذیر استفاده می‌کند.

تمامی‌این چهار موتور روی محور عقب خودرو تعبیه شده‌اند. با این حال، انرژی تولیدشده توسط این موتورها به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. پیشرانه‌ای که در Regera استفاده شده از فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برد و دستاوردی بزرگ برای مهندسان Koenigsegg محسوب می‌شود.

برای هر کدام از چرخ‌های عقب خودرو یک موتور الکتریکی 500 اسب بخاری در نظر گرفته شده و موتور احتراقی 600 اسب بخاری نیز بین این دو جای گرفته است. موتور الکتریکی 400 اسب بخاری سوم نیز کمی‌جلوتر از این سه موتور تعبیه شده است.

باتری 15 کیلووات ساعتی  800 واتی این خودرو نیز پشت چرخ‌های جلو نصب شده است. این خودروی هیبریدی قادر است با یک بار شارژ باتری تا 1000 کیلومتر را بپیماید و ظرف مدت زمان تنها 1.9 ثانیه، سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

خودروی هیبریدی Koenigsegg Gemera

از آنجایی که برای هر یک از چرخ‌های عقب خودرو، یک موتور جداگانه با کلاچ‌های هیدرولیک برای چرخ‌های جلو استفاده شده، Gemera می‌تواند عملکرد به مراتب بهتری را در موقعیت‌های رانندگی مختلف ارائه دهد.

در خودروهایی که صرفا به عنوان نمونه‌های مجهز به موتورهای احتراقی تولید می‌شوند، استفاده از موتورهای الکتریکی و سیستم هیبریدی می‌تواند منجر به افزایش وزن خودرو و همچنین افت عملکرد کلی خودرو شود. اما شرکت‌هایی همچون Koenigsegg توانسته‌اند با بهره‌گیری از فناوری‌هایی جدید، این مشکلات را رفع کنند.

خودروی هیبریدی Koenigsegg Gemera

در خصوص دیگر مشخصات این خودرو نیز باید گفت که Gemera می‌تواند تا چهار سرنشین را در خود جای دهد و روکش صندلی نیز در دو نوع چرم و پارچه باکیفیت ارائه می‌شود. از دو صفحه مخصوص نیز برای شارژ بدون سیم گوشی‌ها در داخل کابین خودرو استفاده شده است.

همچنین یک نمایشگر بزرگ 13 اینچی لمسی را در Gemera می‌بینیم که با سیستم اپل کارپلی سازگاری دارد. یک دوربین 360 درجه نیز روی داشبورد نصب شده است. بجای آینه‌های بغل، در Gemera از دوربین استفاده شده است.

خودروی هیبریدی Koenigsegg Gemera

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا