تکنولوژیویروس کرونا

محدودیت‌های کرونا برای شرکت‌های بزرگ فناوری

طبق دستور مقامات و اداره سلامت عمومی‌ شهر سانتا کلارا آمریکا، شرکت‌هایی که در مناطقی همچون مانتین ویو، کوپرتینو، پالو آلتو و سن خوزه حضور دارند می‌بایست سفرها و هرگونه گردهمایی‌های گروهی خود را به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا لغو کنند.

اداره سلامت عمومی‌سانتا کلارا با انتشار بیانیه‌ای که در آن نکاتی در خصوص این ویروس و راهکارهای پیشگیری از آن ارائه شده، از شرکت‌هایی همچون اپل واقع در کوپرتینو، گوگل واقع در مانیتین ویو، تسلا واقع در پالو التو، نت‌فیکس واقع در لس گاتوس و اینتل و انویدیا واقع در سانتا کلارا خواست تا در این زمینه همکاری کنند. شرکت‌های دیگر همانند آمازون، مایکروسافت و فیسبوک نیزکه دفاتری در این مناطق دارند، شامل این مساله می‌شوند.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که طبق آخرین گزارش‌ها، تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این منطقه به 20 نفر رسیده است.  مرکز سلامت عمومی‌سانتا کلارا از شرکت‌ها خواست تا تعداد افرادی را که در محل کار حضور می‌یابند، به حداقل برسانند. همچنین در صورت حضور در محل کار، با فاصله تقریبا نیم تا یک متری در کنار هم بنشینند و یا افرادی که دارای علائم این بیماری هستند، حتی الامکان از منزل کارهای خود را به انجام برسانند.

اقداماتی از این دست به منظور جلوگیری از شیوع کرونا صورت می‌گیرد و شرکت‌ها می‌بایست تدابیری را اتخاذ کنند تا ملاقات‌های افراد با هم به حداقل برسد. البته شرکت‌ها نیز در این زمینه گام‌های موثری برداشته‌اند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

– شرکت ادوبی بخش مربوط به حضور چهره به چهره نشست Adobe Summit خود را لغو کرده است

– در اواخر ماه فوریه، آمازون از کارمندان خود خواست تا هرگونه سفر غیرضروری را لغو کنند. همچنین از کارکنانش خواست حداقل تا پایان ماه مارس، به صورت دورکاری امور محوله را انجام دهند.

– اپل نیز محدودیت‌های مسافرتی به چین، ایتالیا و کره جنوبی را پیش روی کارمندان خود گذاشت. همچنین از کارمندان خود خواست به ملاقات‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند. این شرکت هنوز زمانی را برای رویداد ماه مارس خود اعلام نکرده و مشخص نیست که چه سرنوشتی برای آن رقم خواهند خورد. اپل همچنین از شرکت در SXSW نیز انصراف داد.

– فیسبوک نیز همانند اپل محدودیت‌هایی را برای سفر به چین، ایتالیا و کره جنوبی اعمال کرد. این شرکت بخش مربوط به ملاقات‌های چهره به چهره در کنفرانس توسعه‌دهندگان F8  و مراسم بازاریابی جهانی خود را نیز به طور کامل لغو کرد. همچنین از رویداد SXSW نیز کنار کشید. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز از برخی از کارکنان خود خواست تا کارهای مربوطه را به صورت دوکاری انجام دهند.

– شرکت‌هایی همچون گوگل، اینتل، لینکدین و مایکروسافت نیز محدودیت‌هایی را برای سفرهای کارمندان خود به کشورهایی با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا اعمال کردند و کناره‌گیری خود را از رویدادهای بزرگ دنیای فناوری اعلام کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا