خودروخودرو الکتریکی

مدل مفهومی‌ خودروی الکتریکی BMW i4 رونمایی شد

تقریبا سه سال از انتشار اولین جزییات از خودروی الکتریکی i4 شرکت بی‌ام‌و می‌گذرد و هنوز چشم طرفداران این برند آلمانی، به این محصول پرسروصدا روشن نشده است. خودروی که قرار است راه مدل الکتریکی i3 و همچنین نسخه هیبریدی i8 را ادامه دهد و گفته می‌شود در سال 2021 قدم به خیابان‌ها خواهد گذاشت.

اما امروز و در خلال نمایشگاه خودروی ژنو که البته امسال و به دلیل نگرانی از شیوع کرونا، به صورت دیجیتالی برگزار می‌شود، نسخه مفهومی‌جدیدی از BMW i4 را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

اگر خاطرتان باشد، بی‌ام‌و در ماه نوامبر سال گذشته و خلال نمایشگاه خودروی لس آنجلس، برخی از جزییات مربوط به i4 را فاش کرد. امروز این شرکت اعلام کرد که این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ تا 435 کیلومتر را بپیماید.

اگرچه این عدد چندان قابل‌توجه نیست اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که بی‌ام‌و در i4 از باتری 80 کیلووات ساعتی استفاده کرده که نشان از توان بالای مهندسان این شرکت دارد. بد نیست بدانید که شرکت پورشه در خودروی تایکان توربو خود از باتری 93.4 کیلووات ساعتی استفاده کرده که می‌تواند تا 323 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

طبق گفته بی‌ام‌و، خودروی i4 از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که قادر است تا 390 کیلووات انرژی یا به عبارتی دیگر توانی معادل 530 اسب بخار تولید کند. این میزان انرژی برای خودرویی که تنها به یک موتور مجهز شده، عدد قابل‌توجهیست. به گفته این شرکت، i4 می‌تواند ظرف مدت زمان 4 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همه این ویژگی‌های بارز به لطف آن چیزیست که بی‌ام‌و از آن به عنوان نسل پنجم پیشرانه الکتریکی خود یاد می‌کند.

خودروی الکتریکی BMW i4

در خصوص شکل ظاهری i4 نیز باید گفت که قسمت جلویی خودرو به نسبت دیگر مدل‌های بی‌ام‌و تهاجمی‌تر شده است؛ بویژه جلوپنجره آن که نمایی نسبتا متفاوت را به خود گرفته است. اما از بغل و یا از پشت، شباهت بسیار زیادتری با دیگر مدل‌های ساخت این شرکت دارد.

خودروی الکتریکی BMW i4

فضای داخل کابین i4 نیز تغییرات زیادی را به خود دیده به طوری که ترکیبی از کابین اسپرت i8 و همچنین جادار بودن کابین i3 را عرضه کرده است. به گفته بی‌ام‌و، فضای داخلی i4 بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌رسد، باز و جادار است. سقف این خودرو نیز از شیشه ساخته شده که می‌تواند آرامش خاصی را در حین سفر به سرنشینان القا کند.

خودروی الکتریکی BMW i4

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سوالات و پاسخ‌ های مرتبط با گوشی بلک شارک 3 اس شیائومی - Xiaomi Black Shark 3S گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    قیمت گوشی ردمی نوت 8 شیائومی | Xiaomi Redmi Note 8

    شیائومی چهارم اسفند دو محصول صوتی جدید معرفی می‌کند

    قیمت گوشی ردمی 10 شیائومی 5G | Xiaomi Redmi 10 5G

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا