بازی

انتشار اطلاعاتی جدید از پلی استیشن 5

فوریه برای طرفداران برند سونی و به طور خاص کنسول پلی استیشن، ماه ناامیدکننده‌ای بود چراکه رونمایی از نسل جدید این محصول یعنی پلی استیشن 5 به تعویق افتاد و شیوع ویروس کرونا در جهان نیز، مزید بر علت شد تا سونی همچنان این کنسول را در پس پرده نگه دارد.

اگر خاطرتان باشد چند روز قبل نیز شرکت مایکروسافت، اطلاعات سخت‌افزاری جدیدی را از کنسول ایکس‌باکس سری ایکس منتشر کرد و این موضوع، عطش طرفداران برند سونی را برای کسب جزییاتی جدید از پلی استیشن 5 دوچندان کرده است.

طبق آخرین اطلاعات، سونی امسال از نسل جدید حافظه‌های SSD در پلی استیشن 5 استفاده خواهد کرد که از عملکرد بسیار سریعی برخوردار است. این قابلیت، یکی از ویزگی‌های بارز پلی استیشن 5 محسوب می‌شود که می‌تواند کاهش زمان لود شدن بازی و ارتقای تجربه استفاده از این کنسول را به دنبال داشته باشد. البته این موضوع، روی قیمت نهایی پلی استیشن 5  نیز تاثیر خواهد داشت. برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که سونی از حداقل حافظه SSD یک ترابایتی در این کنسول استفاده خواهد کرد و برخی نیز حافظه 2 ترابایتی را برای آن عنوان کرده‌اند.

به لطف سخت‌افزار و توان پردازشی بالایی که برای پلی استیشن 5 و همچنین ایکس‌باکس سری ایکس پیش‌بینی شده، سازندگان بازی احتمالا حجم بازی‌های خود را افزایش خواهند داد و شاید هم شاهد عرضه بازی‌هایی 100 گیگابایتی باشیم. بنابراین، یکی از اولین قطعات جانبی که خرید آن برای کاربران ضروری است، حافظه SSD اکسترنال است.

حال به نظر می‌رسد یک شرکت فعال در این زمینه، محصولی را طراحی کرده که منحصرا برای پلی استیشن 5 ساخته شده است. این محصول Viper PXD M.2 SSD PCIe 3.0 4x نام دارد که توسط شرکت Patriot Gaming طراحی شده است. این درایو قادر به پشتیبانی ازحداکثر سرعت خواندن و نوشتن 1 گیگابایت بر ثانیه از طریق درگاه USB-C است.

همانطور که می‌دانید در پلی استیشن 4، درگاه USB-C وجود ندارد و این یعنی، درایو مذکور می‌بایست از طریق درگاه USB-A به کنسول متصل شود. پلی استیشن 4 می‌تواند اطلاعات را با حداکثر سرعت 625 مگابایت بر ثانیه انتقال دهد که تقریبا 62 درصد از قابلیت درایو SSD مذکور است.

در خصوص دیگر قابلیت‌های پلی استیشن 5 نیز باید گفت که این محصول به حافظه PCIe 4.0 SSD مجهز خواهد بود که از سرعت عملکرد بالاتری نسبت به نمونه‌های موجود برخوردار است.  روی کاغذ، می‌توان بین 3 تا 6 گیگابایت در ثانیه را از این طریق، منتقل کرد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، پلی استیشن 5 حداقل به یک درگاه USB-C مجهز خواهد بود و از آنجایی که بحث این روزها، انتقال حجم زیادی از اطلاعات در کنسول‌ها مطرح است، این درگاه می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد. خوشبختانه می‌توان از این درگاه حتی برای شارژ باتری DualShock5 نیز بهره برد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا