موبایلویروس کرونا

افت 10.6 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در نیمه نخست 2020

مرکز تحقیقاتی IDC با انتشار گزارشی مدعی شد که به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها در این رابطه، بازار گوشی‌های هوشمند در جهان کاهش فروشی 10.6 درصدی را در شش ماهه نخست سال جاری میلادی به خود خواهد دید.

اگرچه طبق پیش‌بینی‌هایی که پیشتر صورت گرفت، کارشناسان افزایش فروش را برای گوشی‌های هوشمند در سال 2020 متصور بودند اما ویروس کرونا تمامی‌این معادلات را بر هم زد و حتی طبق گزارش این مرکز، شاهد افت فروش 2.3 درصدی درمجموع سال جاری خواهیم بود.

در حال حاضر، بزرگ‌‌ترین مشکلی که در این زمینه وجود دارد، عدم تولید و یا سرعت پایین تولید در بسیاری از کارخانه‌های چینی است. کارخانه‌هایی که برای شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند و بعد از تعطیلی چند روزه، هنوز خبری از بازگشت به روال عادی ماه‌های قبل نشده است.

با این حال، طبق پیش‌بینی تحلیلگران، این روند تا اواخر نیمه نخست سال 2020 ادامه خواهد داشت و تقریبا در سه ماهه سوم شاهد بازگشت بازار به شرایط عادی خواهیم بود. در خصوص عملکرد بازار چین نیز باید گفت که بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش گوشی در این کشور، با افتی 40 درصدی در سه ماهه نخست امسال به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته همراه خواهد بود.

سانگیتیکا سریواستاوا، از پژوهشگران IDC در این خصوص می‌گوید: نبود قطعات مورد نیاز، تعطیلی کارخانجات، الزامات برای قرنطینه، محدودیت‌های مسافراتی و غیره مانع از تولید گوشی توسط تولیدکنندگان و عرضه آن به بازار می‌شوند. انتظار می‌رود که در سه ماهه سوم امسال و با پیشرفتی که در مقابله با کووی-19 حاصل می‌شود و همچنین به لطف فناوری 5G، گوشی‌های هوشمند با سرعت بیشتری به فروش برسند.

بر اساس بررسی‌های صورت گفته، سال 2021 برای بازار گوشی‌های هوشمند خوش‌یمن خواهد بود چراکه رشد فروشی 6 درصدی سالیانه برای این بازار پیش‌بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا