عکاسی

فوجی‌فیلم X-T4 رونمایی شد؛ پرچمداری با قابلیت‌هایی ارتقایافته

فوجی‌فیلم به وعده خود عمل کرد و از جدیدترین دوربین پرچمدار بدون آینه خود تحت عنوان X-T4 پرده برداشت.

دوربینی که از قابلیت IBIS یا همان لرزشگیر تصویر در بدنه داخلی دوربین، باتری مجهز به ظرفیت بالا، نمایشگر لمسی، مکانیسم جدید شاتر و غیره بهره می‌برد و توانسته خود را به عنوان نمونه‌ای ارتقایافته از مدل X-T3 که حدود یک سال و نیم پیش عرضه شد، معرفی کند.

فوجی‌فیلم در X-T4 به سنسور 26.1 مگاپیکسلی BSI CMOS X-Trans 4 مجهز شده و توان پردازشی آن از طریق چیپست چهار هسته‌ای X-Processor 4 تامین می‌شود. همچنین این دوربین همانند مدل قبلی خود از منظره‌یاب الکترونیکی 3.69 میلیون نقطه‌ای بهره می‌برد.

در این پرچمدار جدید از سیستم IBIS پنج محوره استفاده شده که قابلیت لرزشگیری را تا 6.5 استاپ ارائه می‌دهد. به لطف ظرفیت بالای باتری X-T4، کاربر می‌تواند با هر بار شارژ باتری، حدود 600 عکس را با آن ثبت کند. همچنین عملکرد حساسیت فوکوس خودکار در محیط‌هایی با نور کم نیز از -3EV به -6EV تغییر پیدا کرده است.

همانطور که اشاره شد، مکانیسم شاتر نیز طراحی جدید را به خود دیده و به گفته فوجی‌فیلم سریع‌ترین و قوی‌ترین مکانیسم را در میان خانواده دوربین‌های سری X این شرکت دارد. اکنون کاربران  می‌توانند با سرعت 15 فریم بر ثانیه تصاویری با رزولوشن بسیار بالا را ثبت کنند. در حالی که X-T3، این نرخ برابر با 11 فریم بر ثانیه عنوان شده است.

در خصوص قابلیت‌های فیلمبرداری این دوربین نیز باید گفت که X-T4 همانند دیگر مدل‌ها، چندین گزینه را پیش روی کاربران قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن DCI 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 400Mbps اشاره کرد. همچنین می‌توان ویدیوهای فول اچ‌دی 1080p را نیز می‌توان با حداکثر نرخ 240 فریم بر ثانیه و 200Mbps ثبت کرد.

فوجی‌فیلم X-T4

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا