تکنولوژیلپ‌تاپ

لنوو 9 لپ تاپ جدید را به خانواده ThinkPad اضافه کرد

اگرچه امسال و به دلیلی شیوع ویروس کرونا خبری از برگزاری کنگره جهانی موبایل نیست، اما این مساله مانع از آن نشد تا شرکت‌ها بیکار ببنشینند و هیچ محصولی را برای طرفداران برند خود معرفی نکنند. لنوو از جمله شرکت‌هاییست که دست به کار شده و ساعاتی پیش، از ۹ لپ تاپ جدید پرده برداشت.

از جمله این محصولات جدید می‌توان به ThinkPad X۱۳ و ThinkPad X۱۳ Yoga اشاره کرد که البته نباید این دو را با X۱ Carbon و یا X۱ Yoga اشتباه گرفت. این دو لپ تاپ جدید به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی، پردازنده نسل دهمی‌شرکت اینتل و فضای ذخیره سازی قابل ارتقا تا ۲ ترابایت مجهز شده‌اندکارت گرافیک دستگاه نیز به صورت یکپارچه طراحی شده است.

در مدل X۱۳، می‌توان حافظه رم دستگاه را تا ۳۲ گیگابایت و در مدل X۱۳ Yoga نیز تا ۱۶ گیگابایت ارتقا داد. همچنین، X۱۳ به یک درگاه تاندربولت ۳ مجهز شده و این در حالیست که درمدل دوم، این درگاه تعبیه نشده است.

همانند دیگر مدل‌های متعلق به این خانواده، هر دو لپ تاپ جدید سری X از قابلیت PrivacyGuard لنوو بهره می‌برند که در صورت قرار گرفتن شخصی در پشت سر کاربر، دوربین دستگاه این مساله را تشخیص و به کاربر اطلاع می‌دهد.

مدل X۱۳ Yoga در پیکربندی مجهز به نمایشگر ۴K OLED نیز قابل خرید خواهد بود. هر دو مدل X۱۳ در سه ماهه دوم سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. لنوو قیمت پایه X۱۳ را برابر با ۸۴۹ دلار و قیمت پایه X۱۳ Yoga را برابر با ۱۰۹۹ دلار تعیین کرده است.

این شرکت، مدل‌های جدیدی را نیز به سری T خانواده ThinkPad خود اضافه کرد. این محصولات شامل T۱۴، T۱۴s و T۱۵ می‌شوند. لنوو در این لپ تاپ‌ها از پردازنده نسل دهمی‌اینتل، حافظه SSD قابل ارتقا تا ۲ ترابایت، نمایشگری با رزولوشن ۴K و میکروفون دوگانه استفاده است.

مدل‌های T۱۴ و T۱۵ به کارت گرافیک GeForce MX330 مجهز شده‌اند. قرار است این سه محصول از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و به ترتیب با قیمت پایه ۸۴۹.۱۰۲۹ و ۱۰۷۹ دلار به دست خریداران برسند.

لنوو برای آن‌هایی که به دنبال محصولات ارزان‌قیمت هستند نیز گزینه‌هایی را در قالب مدل‌های سری L ارائه داده که شامل L۱۳، L۱۳ Yoga، L۱۴ و L۱۵ می‌شوند. این محصولات به پردازنده نسل دهمی‌اینتل، گرافیک یکپارچه و اسپیکر دوگانه مجهز شده اند.

لنوو 9 لپ تاپ جدید را به خانواده ThinkPad اضافه کرد

خریداران مدل‌های L۱۴ و L۱۵ می‌توانند از حافظه ذخیره‌سازی HDD تا دو ترابایت و یا SSD تا یک ترابایت در این محصول استفاده کنند. اما در L۱۳ و L۱۳ Yoga این ویژگی تنها در حالت حافظه SSD تا یک ترابایت ارائه می‌شوند.

خبری از پشتیبانی از درگاه تاندربولت ۳ در این دستگاه نیست، اما خوشبختانه از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی می‌کند. در مدل‌های L۱۴ و L۱۵ از دکمه‌های اختصاصی ارتباطی استفاده شده که امکان ملحق و یا خارج شدن از جلسات را برای کاربران فراهم می‌کند.

قیمت پایه مدل L۱۳ برابر با ۶۷۹ دلار، مدل L۱۳ Yoga برابر با ۷۹۹ دلار، مدل L۱۴ برابر با ۶۴۹ دلار و مدل L۱۵ برابر با ۶۴۹ دلار تعیین شده است. طبق گفته لنوو لپ تاپ‌های T۱۴s، T۱۴، X۱۳، L۱۴ و L۱۵ مجهز به پردازنده‌های سری Ryzen Pro ۴۰۰۰ شرکت AMD نیز عرضه می‌شوند که البته هنوز مشخص نیست چه زمانی آماده عرضه به بازار خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا