هواوی

میت ایکس اس رونمایی شد؛ نسخه ارتقایافته گوشی تاشوی هواوی

هواوی در جریان کنگره جهانی موبایل سال گذشته، از اولین گوشی مجهز به نمایشگر تاشوی خود تحت عنوان میت ایکس رونمایی کرد. حال بعد از گذشت تقریبا یک سال، نسخه جدید این گوشی با نام میت ایکس اس با ظاهری زیباتر و البته قابلیت‌هایی ارتقایافته معرفی شد.

این گوشی تاشو به پردازنده جدید کایرین 990 مدل 5G مجهز شده و ساختار لولای آن نیز با تغییراتی همراه شده که ارتقای عملکرد آن را به دنبال خواهد داشت. همچنین شاهد بروزرسانی سیستم خنک‌کننده این گوشی هستیم و تغییراتی نیز در نمایشگر، دوربین‌ها و البته طراحی کلی گوشی ایجاد شده است.

هواوی در میت ایکس اس از ساختار دولایه استفاده کرده و میزان مقاومت پنل OLED تاشو دستگاه را نیز ارتقا داده است. اگر این نمایشگر به طور کامل باز شود، اندازه آن به 8 اینچ خواهد رسید. میزان رزولوشن این نمایشگر برابر با 2480 در 2200 پیکسل عنوان شده است.

در حالتی که نمایشگر تا شده باشد نیز اندازه آن به 6.6 اینچ با نسبت ابعاد  19.5:9 خواهد رسید. نسبت ابعاد بدنه پشتی دستگاه برابر با 25:9 می‌رسد که البته کاربر می‌تواند از آن به عنوان منظره‌یاب برای ثبت عکس‌های سلفی خود نیز استفاده کند.

دوربین اصلی میت ایکس اس از رزولوشن 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بهره می‌برد و سنسور دوم آن نیز به رزولوشن 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و قابلیت لرزشگیر اپتیکال مجهز شده است. سنسور دیگر این گوشی از نوع اولتراواید 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که البته یک ماژول ToF نیز برای ثبت عکس‌های بوکه بهتر در این گوشی تعبیه شده است. از آنجایی که کاربران می‌توانند با تا کردن گوشی، عکس‌های سلفی بگیرند خبری از جاسازی دوربین سلفی در قسمت جلویی بدنه نیست.

میت ایکس اس

در دل میت ایکس اس، از لولای جدید Falcon Wing استفاده شده که به گفته هواوی از مقاومت بیشتری بهره می‌برد. یک باتری 4500 میلی‌آمپری نیز انرژی مورد نیاز برای روشن ماندن دستگاه را تامین می‌کند. این باتری به فناوری شارژ سریع 55 واتی مجهز است.

نرم افزار میت ایکس اس مبتنی بر نسخه منبع‌باز اندروید 10 و رابطه کاربری EMUI 10 است که متاسفانه هیچ سرویسی از شرکت گوگل را در خود جای نداده است. هواوی در این گوشی به اکوسیستم خود روی آورده که تحت عنوان HMS شناخته می‌شود که از قابلیت‌ها و امکانات خوبی نیز برخوردار است.

قیمت مدل مجهز به رم 8 گیگابایتی و حافظه 512 گیگابایتی این گوشی برابر با 2499 یورو تعیین شده و به گفته ریچاد یو، مدیرعامل هواوی، عرضه ان از ماه آینده میلادی در کشورهای مختلف جهان آغاز خواهد شد.

میت ایکس اس

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا