ویروس کرونا

وضعیت کره جنوبی در مقابله با ویروس کرونا

دورکاری همه شرکتها و سازمان‌ها و ضد عفونی وسیع شهرها

منبع : مجله تایم

مترو سئول در صبح امروز دوشنبه ( نخستین روز هفته ) بیش از پیش خلوت بود. پیش از این در شبکه‌های اجتماعی هشتگ work for home ( کار از خانه ) ترند شده بود در کشوری که به داشتن بیشترین ساعات کاری مشهور است.

اما این عزم همگانی شرکتها در فاصله گرفتن از فرهنگ سازمانی‌شان نمایش تلاش همگانی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در این کشوراست.

مقامات بهداشت کره طی چند روز گذشته رشد سریع موارد مبتلا به کرونا در این کشور را گزارش دادند که ناگهان 231 مورد جدید را امروز اعلام کردند و حالا تعداد کل موارد مبتلا در کره جنوبی به 833 مورد رسیده است ضن اینکه 11 هزارو 600 نفر نیز تحت تست قرار دارند.

تا به حال سه نفر در این کشور به خاطر Covid 19جان خود را از دست داده‌اند.  حالا کره جنوبی بیشترین تعداد موارد مبتلا را بعد از چین داراست.

روز دوشنبه Jung Eun-kyeong رییس مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار کره جنوبی از همه مردم خواست فعالیت‌های بیرون از خانه خود را به حداقل برسانند و از رفت و آمد در شهر  خودداری کنند.

او و دیگر مقامات کره جنوبی در ظاهر آرام هستند اما یک حس رو به افزایشی از ترس وجود دارد که در با افزایش شدید موارد مبتلا به وجود آمده است. ترس از اینکه Covid 19 به اپیدمی برسد و دولت فرصت مهار آن را نداشته باشد.

در حالی که بیشتر موارد در کره جنوبی در شهر جنوب شرقی Daegu ( 300 کیلومتری پایتخت سئول ) دیده شده اما حالا موارد مبتلا در شهر Gwangju و همچنین جزیره توریستی Jeju  هم دیده شده است.

در خیابانهای شهرهای کره جنوبی بوی داروی ضد عفونی کننده همه جا پخش شده چراکه بسیاری از ماموران شهرداری با مواد شیمایی مشغول ضد عفونی هستند. تقریبا همه ایستگاه‌های مترو و فروشگاه‌ها داروی ضد عفونی کننده دست را در کنار در ورودی گذاشته‌اند اما تعداد بسیار کمی در متروها پرسه می زنند. تقریبا همه مردم ماسک پوشیده‌اند و با احساس فوریت در حال رفت و آمدند.

مرکز شیوع این بیماری یک کلیسای یک گروه مذهبی عجیب و غریب مستقر در شهر Daegu است که کفته می‌شود نیمی از این آمار مبتلایان از پیروان این گروهند. حالاحدود 9 هزارنفر از اعضای این فرقه در قرنطینه به سر میبرند.

این فرقه مذهبی پس از چند روز سکوت درباره شیوع این بیماری یک ویدیو منتشر کرد که در آن مردی می گوید که آنها تمام تلاششان را برای محدود کردن ویروس انجام میدهند. ازجمله آنها کلیسای خود را تعطیل کرده‌اند.

پس از شیوع این بیماری این فرقه تحت تدابیرشدید امنیتی دولت قرار گرفتند. بسیاری از اعضای این فرقه هویت خود را پنهان می‌کنند و حتی دوستن واعضای خانواده آنها نمی‌دانند که آنها به این فرقه مذهبی تعلق دارند به همین دلیل دولت قادر نیست با صدها تن از اعضای این فرقه که در مراسم کلیسای  Daegu شرکت کرده‌اند تماس بگیرد.

یک پرفسور تکنولوژی در این زمینه می‌گوید: این خیلی بد است چراکه آنها اکنون با این پنهانکاری اعضای خانواده خود را در معرض خطر قرار داده‌اند. با این حال تعالیم این فرقه به گونه‌ای است که این گروه کمتر محتاط باشند و این ممکن است باعث گسترش ویروس شود.

با شیوع بیشتری کرونا در کره جنوبی گروهی از منتقدان دولت را متهم کرده‌اند که نتوانسته به موقع این ویروس و خطرات آنها راشناسایی کند.

یک روزنامه دست راستی در سرمقاله خود نوشت: وضعیت ویروس کرونا از کنترل خارج شده و اپیدمی بیماری دیری نخواهد پایید. اگر نتوانیم جلوی ویروس را بگیریم کل کشور در خطر خواهد بود.

کیم سئونگ یک سیاستمدار مخالف در شهر Daegu نیز با حمل پرچمی با عنوان همه در Daegu در حال مرگ هستند خواستار اقدام دولت برای مقابله با این ویروس شد.

او در فیسبوک خود نوشت: این دولت باید مسوولیت عدم اقدام به موقع درمقابله با این ویروس را برعهده بگیرد.

بیشتر انتقادها از دولت به خاطر این است که منع ورود برای اتباع چینی نگذاشت . حالا یک پتیشن به امضای 760 هزارنفرروی سایت دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی قرار گرفته که از دولت میخواهند همچون کره شمالی مرزهایش را به روی اتباع چین ببنند.

چین بزرگترین شریک کره جنوبی است و برخی منتقدان رییس جمهور مون را به خاطر این مورد ملامت قرار داده‌اند که از ترس نارحت شدن چین مرزهای خود را به روی این کشور نبسته است. در مقابل آنها به چین تایپه (‌تایوان ) اشاره میکنند که ورود همه مسافران از سرزمین اصلی چین را محروم کرده است. همچنین هنک گنک نیز بیشتر گذرگاه‌های مرزی خود با چین را به حالت تعلیق درآورده است.

دیروز یکشنبه رییس جمهور کره جنوبی سطح هشدار عمومی در این کشور را به بالاترین حد خود برد و مقامات عمومی را بر آن داشت تا شدیدترین تدابیر برای مهار شیوع بیماری را اتخاذ کنند.

دلیل اصلی افزایش سریع موارد تایید شده ناشی از شفافیت بالای جامعه کره جنوبی است. آندری آبراهمیان محقق میهمان دانشگاه جرج میسون کره جنوبی می‌گوید: این کشور دارای یک سیستم تشخیص با ظرفیت بالا و همچنین مطبوعات و رسانه‌های آزاد و و یک سیستم پاسخ گوست.

دولت آمریکا از شهروندان این کشور خواسته به کره جنوبی سفر نکنند.

جونک تائه مین یکی از ساکنان شهر Daegu  که رفتن به کلاسهای دانشگاهش را به تعویق انداخته می‌گوید: دوستان وخانواده من مدام درباره ویروس کرونا صحبت می‌کنند و تعداد بسیار کمی از مردم در شهر تردد میکنند.

تقریبا همه مردم ماسک زده‌اند. فروشگاه‌ها فروش ماسک را محدود کرده‌اند و برخی فروشگاه‌های بزرگ تعطیل شده است.

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. مطالب این سایت همیشه جزو بهترینهاست ممنون از اینکه برای مخاطبتون وقت میذارین.
    ضمنا از عزیزان دعوت می کنم برای سفارش یک سایت فاخر و البته با قیمت بسیار مناسب ، به شرکت ما مراجعه کنید. ما تا رسیدن به یک درآمد معقول و عالی پشتیبان شما هستیم
    http://rayanfarasoo.ir

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا