سونیمتاویروس کرونا

کناره‌گیری فیسبوک و سونی از کنفرانس توسعه دهندگان بازی به دلیل شیوع کرونا

این روزها تقریبا تمام حوزه‌های زندگی ما انسان‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته؛ از سیاست و اقتصاد و ورزش گرفته تا دنیای فناوری و رویدادهایی که در طی روزها اخیر، یکی پس از دیگری لغو شدند.

حال که تنها چند روز به برگزاری گردهمایی دیگری در این حوزه تحت عنوان «کنفرانس توسعه دهندگان بازی» باقی مانده، دو شرکت بزرگ فیسبوک و سونی به دلیل نگرانی‌ها و هشدارهای جهانی نسبت به گسترش ویروس کرونا، انصراف خود را از شرکت در این رویداد اعلام کردند.

این رویداد قرار بود بین روزهای شانزدهم تا بیستم ماه مارس در سن فرانسیسکو برگزار شود. فیسبوک در این رابطه اعلام کرد که حضوری فیزیکی در این رویداد نخواهد داشت و به تمامی‌ کارمندان خود توصیه کرد تا از حتی‌الامکان از شرکت در این مراسم خودداری کنند. فیسبوک اعلام کرد که ویدیوها و رونمایی‌های خود را روی وبسایت فیسبوک گیمینگ آپلود خواهد کرد.

سونی نیز با ابراز این نگرانی‌ها، طی بیانیه‌ای که در GamesIndustry.biz منتشر شد، اعلام کرد که احساس می‌کند عدم حضور در این کنفرانس، بهترین راهکار است چرا که وضعیت ویروس کرونا و محدودیت‌های مسافرتی در جهان روز به روز در حال تغییر است. سونی همچنین چند روز پیش، از عدم حضور خود در مراسم PAX East خبر داده بود.

برگزارکنندگان کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی نیز در واکنش به این مسائل، اعلام کرده بودند که این رویداد طبق روال و در زمان اعلام‌شده، برگزار خواهد شد. همچنین، اداره سلامت در کالیفرنیا و سن فرانسیسکو نیز اخیرا حمایت خود را از برگزاری این رویداد اعلام کرده‌اند.

در برخی منابع خبری نیز آمده است، شرکت‌های IBM و AT&T انصراف خود را از شرکت در کنفرانس امنیتی چند روز آینده RSA اعلام کرده‌اند. در روز جمعه، حدود 500 نفر نیز از عدم حضور در این مراسم خبر دادند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا