ویروس کرونا

جدیدترین آمار ویروس کرونا در ایران ؛ 28 مبتلای قطعی و 5 فوتی تا به امروز

سخنگوی وزارت بهداشت دقایقی پیش در گفتگو با شبکه خبر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران در روز شنبه 3 اسفند را 28 نفر و تعداد جانباختگان بر اثر ابتلا به این ویروس را 5 نفر اعلام کرد.

به گفته جهانپور، از روز گذشته تا به امروز ابتلای  10 نفر دیگر به این ویروس تایید شده که از این میان 8 نفر در قم و 2 نفر در تهران هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: «طی چند روز گذشته بیش از 785 نفر به مراکز درمانی تشخیص کرونا در کشور مراجعه کرده‌اند که از این میان ابتلای 28 نفر از یان افراد قطعی است. عمده این افراد در قم ساکن هستند یا سابقه اقامت در قم یا سفر به این شهر در روزهای اخیر را داشته‌اند.»

شهردار منطقه 13 مشکوک به کروناست

 غلام محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در اکانت توتیتر خود نوشت: «روابط عمومی منطقه۱۳ ⁧‫شهرداری تهران‬⁩ مرتکب خطایی فاحش گردید و چرخه اطلاع رسانی صحیح و صادقانه را مخدوش کرد. یقینا برخورد خواهد شد. جهت استحضار شهروندان؛ شهردار منطقه۱۳ که مشکوک به ابتلا به ویروس کروناست در بیمارستان تحت نظر می‌باشد و برای وی آرزوی سلامتی داریم.»

تکذیب ادعای وزیر بهداشت ترکیه

روز گذشته وزیر بهداشت ترکیه پس از گفتگو با نمکی، وزیر بهداشت ایران مدعی شد که 758 نفر در ایران مبتلا به ویروس کرونا هستند. این خبر خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های داخلی بازتاب پیدا کرد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت نیز در پاسخ به این ادعا اعلام کرد که وزیر بهداشت ترکیه آمار را به اشتباه متوجه شده چراکه عدد 758 اشاره به تعداد موارد مشکوک به ویروس کرونا بوده و تعداد مبتلایان همچنان 18 نفر است.

وزارت بهداشت ترکیه نیز ساعاتی بعد آمار اشتباه خود را تصحیح کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا