اسپیس ایکسایلان ماسکفضا

سفر شهروندان عادی به دور کره زمین در سال آینده میلادی

اسپیس ایکس از تصمیم خود برای اعزام حداکثر 4 نفر برای تجربه سفر به دور کره زمین در اواخر سال 2021 و یا اوایل 2022 خبر داد.

این شرکت قصد دارد تا با همکاری Space Adventures که در زمینه کسب‌وکار گردشگری فضایی فعالیت می‌کند و چندی پیش نیز هفت نفر را از طریق موشک سایوز روسیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاند و برگرداند، این طرح را اجرایی کند.

شرکت Space Adventures هنوز جزییاتی را در خصوص هزینه و قیمت تمام‌شده این سفر فراموش‌نشدنی منتشر نکرده است. همچنین این دو شرکت، اطلاعات بسیار اندکی را در خصوص مورادی همچون تمرینات و کارهایی که مسافران این سفر فضایی باید قبل از اعزام، انجام دهند، در اختیار علاقمندان قرار داد.

این سفر قرار است از طریق فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس که به قابلیت حمل سرنشین مجهز شده، صورت گیرد و مسافران آن، بالاتر از ایستگاه فضایی بین‌المللی به دور زمین گردش خواهند داشت

چند سالیست که اسپیس ایکس به دلیل قراردادی که با ناسا منعقد کرده، در حال توسعه و آزمایش مدلی از فضاپیمای دراگون است که بتواند فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برده و از آنجا به زمین برگرداند. این شرکت اخیرا توانست با موفقیت، دوربین پرتاب آزمایشی کرو دراگون را پشت سر بگذارد که دستاوردی بزرگ برای مهندسان این شرکت محسوب می‌شود و نشان داد که این کپسول فضایی می‌تواند خود را از انفجار موشک جدا کند.

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس نیز از چند سال پیش، کار روی ایده گردشگری فضایی و کسب درآمد از این طریق را آغاز کرده و نسبت به تحقق این طرح نیز بسیار امیدوار است/ اسپیس ایکس در سال 2017 رسما اعلام کرد که دو شخص مبالغی را که میزان آن اعلام نشد، به این شرکت پرداخت کرد تا بتوانند از طریق کرو دراگون و یا فالکون هِوی، سفر دور کره ماه را تجربه کنند.

اسپیس ایکس در آن زمان گفته بود که چنین سفری، در پایان سال 2018 محقق خواهد شد. اما در سپتامبر این سال، اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد یکی از این دو نفر (یوساکو مازاوا، میلیاردر ژاپنی) را از طریق موشک بیگ فالکون به سفر دور کره ماه خواهد فرستاد.

از دیگر شرکت‌هایی که قول گردشگری فضایی را به علاقمندان داده‌اند و تحقیقاتی را در این زمینه در دست اقدام دارند، ویرجین گالاکتیک متعلق به ریچارد برنسون و بلو اوریجین جف بزوس است.

اگرچه هنوز جزییاتی در خصوص سفر فضایی اسپیکس ایکس اعلام نشده، اما گفته می‌شود که داخل کپسول کرو دراگون به صورت مینیمال طراحی شده به طوری که چند صندلی و انواع نمایشگرها را در خود جای داده است.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا