اسپیس ایکسعلمی

تست آخر اسپیس ایکس برای اعزام فضانورد

کپسول دراگون یکشنبه آخرین تست را می‌گذراند

رویای اعزام فضانورد به فضا برای ایلان ماسک تنها یک قدم تا نهایی شدن فاصله دارد و آن یک آزمایش دیگر است تا ناسا اجازه اعزام انسان توسط شرکت اسپیس ایکس را صادر کند.

راکت فالکون ۹ قرار است سفینه دراگون (مخصوص حمل انسان) را در ساعت ۸ صبح یکشنبه به وقت فلوریدا از پایگاه فضایی کندی به فضا بفرستد.

این تست نهایی شامل مانورهایی از جمله برای وضیت اضطراری و برخی مانورهای پیچیده‌تر برای بازشدن چتر و فرود  سفینه دراگون در اقیانوس اطلس است.

گرت ریسمن یک فضانورد قدیمی و استاد دانشگاه Southern California  و مشاور اسپیس ایکس می‌گوید: این نوع مانورها را شما با این امید انجام می‌دهید که هیچ وقت در جریان یک پرتاب واقعی اتفاق نیفتند.

این آزمایش آخرین سری از آزمایشهای اسپیس ایکس است تا بعد از سالها و طی شدن مسیری بسیار طولانی ناسا، ایلان ماسک و کارکنان شرکت اسپیس ایکس و بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت فضایی بتوانند مطمئن شوند مشکلی امنیت فضانوردان را تهدید نمی‌کند.

باب بنکن Bob Behnken یک افسر ارشد نیروی هوایی آمریکا و داگ هارلی خلبان سابق ارتش نخستین مسافران این سفینه خواهند بود.

گرت ریسمن می‌گوید که راه زیادی طی شده تا به امروز برسیم.

بعد از پایان یافتن پروژه شاتل دیگر هیچ آمریکایی با یک سفینه ساخت آمریکا به فضا سفر نکرده است. اما با این حال اعزام فضانورد یک نقطه عطف بزرگ در کارنامه شخصی ایلان ماسک هم هست به خصوص بعد از سالها شکست در پرتاب او سرانجام موفق شده که ایده سفر ارزان قیمت به فضا را یه قدم بزرگ به پیش ببرد.

ایلان ماسک در ابتدای راه‌اندازی اسپیس ایکس هزینه زیادی را از دست داد و بسیاری او را به خاطر ایده اسپیس ایکس مورد تمسخر قرار می‌دادند و حتی بسیاری در خود صنعت فضایی هم ایده او را غیر ممکن می‌دانستند.

ناسا به جز اسپیس ایکس ماموریت مشابهی را هم برای بوئینگ تعریف کرده است.

ناسا قرار است روز جمعه یک جلسه مطبوعاتی درباره پرتاب روز یکشنبه اسپیس ایکس برگزار کند.

منبع: بلومبرگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا