آمازونشبکه‌های اجتماعیعلمیگوناگون

تاسیس صندوق جدید جف بزوس برای مقابله با تغییرات اقلیمی

مدیر عامل آمازون روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم دارد مبلغ 10 میلیارد دلار برای مبارزه با پدیده تغییرات اقلیمی اختصاص دهد. این مبلغ قرار است از طریق پلت فرم جدیدی به نام « صندوق بزوس، زمین» برای هدف فوق اذکر در نظر گرفته شود.

بزوس در پُستی اینستاگرامی خبر راه اندازی این صندوق جدید را اعلام کرد.

ترجمه متن پُست اینستاگرام جف بزوس:

«امروز من خوشحالم که خبر راه اندازی «صندوق بزوس زمین»  را اعلام کنم.

تغییرات اقلیمی یکی از بزرگ ترین تهدیدهای امروز کره زمین است. من بنا دارم در کنار دیگران، راه‌های شناخته شده برای مبارزه با این معضل را توسعه داده و همچنین به دنبال راه‌های جدید برای مقابله با این تهدید بزرگ باشیم. سرمایه این موسسه جهانی، قرار است در راستای کمک به محققان، فعالان، ان‌جی‌اوها و هر تشکل دیگری که در این زمینه فعالیت دارد، به منظور حفاظت از زمین صرف شود. هنوز برای نجات زمین دیر نیست. اما شرکت‌های بزرگ و کوچک، مقامات دولت‌ها، موسسات جهانی و تک تک مردم باید همکاری لازم را داشته باشند تا این مهم تحقق یابد.

صنودوق تازه تاسیس ما، برای شروع 10 میلیارد دلار سرمایه در اختیار دارد که پرداخت آن، تابستان امسال تکمیل می‌شود. نجات زمین به نفع تمام مردم است زیرا خانه‌ای مشترک برای همه ماست. بیایید با هم از زمین محافظت کنیم. جف»

یکی از منابع نزدیک به صندوق جدید بزوس در مصاحبه‌ای اعلام  کرده که سرمایه این صندوق قرار نیست در بخش سرمایه گذاری خصوصی صرف شود و تمام تمرکز آن به روی انجمن‌های خیریه و عام المنفعه است.

سرمایه بزوس، 130 میلیارد دلار است و صرف 10 میلیار دلار در راستای اهداف بشردوستانه، بار مالی زیادی برای وی محسوب نمی‌شود. بزوس تا پیش از این، کارهای عام المنفعه خود را  زیاد با سر و صدا اعلام نمی‌کرد، کاری که اکثر میلیاردرهای دیگر دقیقا خلاف آن را انجام می‌دهند. وی در سال 2018، راه اندازی شبکه‌ای از مهدکودک‌های رایگان غیر انتفاعی را اعلام کرد، موسساتی که برای قشر متوسط رو به پایین در نظر گرفته شده است. در سال 2017 نیز در توییتر یک نظر سنجی به راه انداخت و از مردم درباره ایده‌های بشردوستانه نظر خواست.

منبع: ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا