ایران

بهترین اینترنت و بدترین شرکتهای اینترنتی کدامند؟ ارزیابی اینترنت موبایل اپراتورها

ارزیابی اپراتورهای خدمات دهنده اینترنت بر اساس شاخص‌ها و آمارهای رسمی

بهترین خدمات دهندگان اینترنت یا به عبارتی بهترین شرکتهای اینترنتی کدامند؟ از کدام شرکت اینترنت بگیریم؟ بهترین اینترنت موبایل را کدام اپراتور میدهد؟ بدترین شرکت های اینترنتی کدامند؟ از کیفیت اینترنت فعلی راضی نیستم چه شرکتی را جایگزین کنم؟  این پرسش ها پاسخی همیشگی ندارند و همواره پاسخ می‌تواند بر اساس تجربه هر کاربر متفاوت باشد.

بزرگترین مشکل در پاسخ دادن به این پرسش‌ها این است که همگان همه چیز نمی دانند یا به عبارتی دیگر خط کش کیفیت اینترنت دست همگان نبوده ولی حالا وضع فرق می‌کند.

راه‌اندازی سرویس نت سنج پلاس توسط وزارت ارتباطات ( رگولاتوری) این فرصت را فراهم آورده که کاربران ببینند در هر استان وضعیت کیفیت سرویسشان در مقایسه با شرکتهای دیگر چگونه است.

در ادامه ما وضعیت اینترنت در استان تهران را بر اساس اطلاعات این  سامانه بررسی کرده‌ایم

سامانه نت سنچ پلاس کیفیت اینترنت را در پنچ گروه بررسی کرده که شامل کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی است.

این سامانه سپس بر اساس شاخص‌ها و فرمول‌هایی که البته آنها را شفاف نکرده به هر شرکت رتبه داده است که ظاهرا این رتبه‌ها هر ماه تغییر می‌کند.

بهترین و بدترین اینترنت برای کاربران تجاری

جدول بهترین شرکتهای اینترنتی و ضعیفترین ارایه دهندگان خدمات اینترنت برای کاربران تجاری
جدول بهترین شرکتهای اینترنتی و ضعیفترین ارایه دهندگان خدمات اینترنت برای کاربران تجاری

بر اساس آمارهای این سامانه بهترین اینترنت برای کاربران تجاری را به ترتیب چهار شرکت ۱-  های وب ۲- پارس آنلاین ۳- مخابرات ایران و ۴- فن آوا ارایه می‌دهند

چهار شرکت ۵ – صبانت ۶- آسیاتک ۷- حلما گستر ۸- شاتل با کیفیت متوسط در جدول کاربران تجاری قرار دارند.

بدترین اینترنت برای کاربران تجاری را ۹ – پیشگامان – ۱۰ – رهام داتک و ۱۱- لایزر ارایه می‌دهند. بنابراین این شرکتها ارایه دهنده بدترین سرویس اینترنت هستند.

بهترین اینترنت برای بازی آنلاین

جدول بهترین اینترنت و بدترین اینترنت برای بازی آنلاین
جدول بهترین اینترنت و بدترین اینترنت برای گیم یا بازی آنلاین

بر اساس شاخص‌های نت سنج پلاس بهترین شرکتهای ارایه دهنده اینترنت برای گیم یا بازی آنلاین را ۱- های وب ۲- پارس آنلاین ۳- مخابرات ایران و ۴ – صبانت هستند.

۵ – فن آوا ۶- آسیاتک – ۷- حلما گستر – ۸- شاتل در رده متوسط هستند و

پیشگامان ، رهام داتک و لایزر بدترین اینترنت را برای بازی آنلاین ارایه می‌دهند یا به نوعی جزو بدترین شرکت های اینترنتی برای بازی آنلاین هستند. بنابراین این سه شرکت برای بازی آنلاین پیشنهاد نمی‌شود.

بهترین اینترنت برای تماس اینترنتی

جدول بهترین اینترنت برای تماس اینترنتی
جدول بهترین اینترنت برای تماس اینترنتی

بر اساس این جدول، های وب ، پارس آنلاین، مخابرات ایران و صبانت بهترین اینترنت برای تماسهای اینترنتی را ارایه می‌دهند.

فن آوا، آسیاتک، حلما گستر ، شاتل  در رده متوسط قرار دارند و پیشگامان، رهام تک و لایزر بدترین اینترنت برای تماس اینترنتی را دارند..

بهترین اینترنت برای دانلود حجیم

جدول مقایسه کیفیت اینترنت شرکتها از نظر دانلود حجیم
جدول مقایسه کیفیت اینترنت شرکتها از نظر دانلود حجیم

کاربرانی که به دانلود علاقه دارند خوب است بدانند بهترین اینترنت برای آنها به ترتیب های وب ، مخابرات ایران، صبانت و پارس آنلاین است که در رتبه‌های اول تا چهارم لیست بهترین شرکتهای اینترنتی  را تشکیل میدهند.

کیفیت دانلود شرکتهای فن آوا، آسیاتک ، شاتل و پیشگامان برای دانلود متوسط است.

شرکتهای حلما گستر، رهام داتک و لایزر در رده کیفیتی ضعیف برای دانلود قرار دارند بنابراین جزو بدترین شرکت های اینترنتی از نظر دانلود قرار میگیرند.

بهترین اینترنت برای وبگردی

جدول بهترین و ضعیفترین شرکتهای اینترنتی از نظر وبگردی
جدول بهترین و ضعیفترین شرکتهای اینترنتی از نظر وبگردی

از نظر وبگردی و بهترین اینترنت، بهترین شرکتهای اینترنتی را  چهار شرکت مخابرات ایران، های وب، پارس آنلاین و صبانت در رده کیفی خوب تشکیل می‌دهند. شرکتهای فن آوا، آسیاتک، شاتل ، حلماگستر برای وبگردی کیفیت متوسط دارند و کیفیت اینترنت شرکتهای پیشگامان ، رهام داتک و لایزر برای وبگردی ضعیف ارزیابی شده است. بنابراین این سه شرکت جزو بدترین شرکت های اینترنتی از این نظر قرار میگیرند.

بهترین اپراتور موبایل از نظر پوشش شبکه

در زمینه اینترنت موبایل رگولاتوری وضعیت پوشش را هم به عنوان یک شاخص کیفی در نظر گرفته و در یک نقشه اینتراکتیو وضعیت آنتن دهی و پوشش را در تمامی نقاط شهر مورد تست و آزمایش قرار داده که کاربران می‌توانند میزان پوشش شبکه محله سکونت یا کار خود را در آن ببینند. اما بر اساس ارزیابی رگولاتوری حداقل در استان تهران هر سه اپراتور ایرانسل، همراه اول و رایتل در مجموع وضعیت خوبی دارند.

ایرانسل ۸۳ درصد شهر تهران را تحت پوشش شبکه خود دارد ، مناطق باپوشش ضعیف در تهران ۱۱ درصد است و مناطق فاقد پوشش حدود ۳ درصد را تشکیل می‌دهند. وضعیت ایرانسل کمابیش در کل استان مشابه است جز اینکه مناطقی که تحت پوشش نیستند حدود ۵ درصد است.

همراه اول در شهر تهران وضعیت بهتری دارد و حدود ۸۵ درصد شهر تحت پوشش خوب این اپراتور است. مناطق تحت پوشش متوسط ۱۰ درصد را تشکیل میدهند و تنها ۲ درصد مناطق از پوشش ضعیفی برخوردارند.

همراه اول اما در کل استان تهران از نظر مناطق فاقد پوشش حدود ۷ درصد است که ۲ درصد بیشتر از ایرانسل است.

وضعیت پوشش رایتل به خوبی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل نیست. ۷ درصد مناطق در شهر تهران فاقد پوشش است. در کل استان این عدد (‌عدم پوشش ) به ۵۰ درصد! می‌رسد.

بهترین اینترنت موبایل

جدول مقایسه کیفیت اینترنت اپراتورهای موبایل
جدول مقایسه کیفیت اینترنت اپراتورهای موبایل

مقایسه کیفیت اینترنت سه اپراتور تلفن همراه در پنج گروه کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی یک نتیجه مشابه دارد. در هر پنج گروه ایرانسل با کیفیت خوب در رتبه اول، همراه اول با کیفیت متوسط دررتبه دوم و رایتل با کیفیت ضعیف در رتبه سوم قرار دارد. بنابراین میتوان گفت ایرانسل بهترین اینترنت موبایل کاربران تجاری بازی و تماس اینترنتی را دارد.

همچنین بهترین اینترنت موبایل از نظر دانلود حجیم و وبگردی نیز متعلق به ایرانسل است.

بیشترین شکایات اینترنت موبایل

این سامانه همچنین شاخص‌هایی از نظر تعداد شکایات کاربران را هم ارایه داده است. با ذکر این نکته که کم یا زیاد بودن شکایت لزوما به تنهایی نشان دهنده وضعیت خوب یا بد یک شرکت نمی‌تواند باشد چراکه باید تناسبی بین تعداد کاربر و تعداد شکایت برقرار باشد. رگولاتوری برای این کار هم شکایت ها را از نظر تعدادی و هم به ازای تعداد مشترک یکسان در نظر گرفته است.

تعداد شکایت از اپراتورها از نظر تعدادی

بر اساس آمارهای یک ماه اخیر بیشترین شکایت کاربران از کیفیت سرویس ( شامل عدم آنتن دهی به شبکه نسل سوم و چهارم و عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت نسل ۳ و ۴ است ) . شکایت از کیفیت سرویس به معنی عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده در رتبه دوم بیشترین شکایت‌های کاربران است و مشکلات مالی و تعرفه در رده سوم شکایت در سطح استان تهران است.

بر اساس مقایسه تعداد شکایت اپراتورها بیشترین شکایت‌ها از  نظر عدم آنتن دهی و دسترسی به اینترنت  به همراه اول و سپس ایرانسل و بعد رایتل صورت گرفته است. بیشترین شکایت از نظر عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده از ایرانسل، همراه اول و سپس رایتل صورت گرفته است.

از نظر مشکلات تعرفه همراه اول با فاصله بیشترین شکایتها را به خود اختصاص داده . ایرانسل و رایتل در رتبه‌های بعدی هستند.

تعداد شکایت از اپراتورها به ازای هر صدهزار مشترک

بر اساس این شاخص در زمینه عدم آنتن دهی و دسترسی به اینترنت پرسرعت رایتل بیشترین شکایت را به خود اختصاص داده و همراه اول و ایرانسل در رتبه‌های بعدی هستند. از نظر کیفیت سرویس و مشکلات مالی تعرفه اپراتورهای همراه اول و ایرانسل تقریبا مشابه هم هستند.

جدول مقایسه تعداد شکایت از اپراتورهای موبایل

جدول مقایسه تعداد شکایت از اپراتورهای موبایل

گفتنی است که سامانه نت سج پلاس امکان شکایت آنلاین کاربران از اپراتورها را هم فراهم کرده است.

بهترین اینترنت  TD LTE

رگولاتوی دو شرکت ایرانسل و مبین نت را از نظر اینترنت TD-LTE مورد تست قرار داده که در هر پنج زمینه کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی، دانلود حجیم و وبگردی ایرانسل وضعیت بهتری دارد و اینترنت TD-LTE  این شرکت خوب ارزیابی شده است. در مقابل کیفیت اینترنت TD-LTE مبین نت متوسط است.

از نظر شکایت کاربران از اینترنت TD-LTE بیشترین شکایت از ایرانسل و کمترین از مبین نت بوده است .

جدول مقایسه بهترین اینترنت TD-LTE
جدول مقایسه بهترین اینترنت TD-LTE

سامانه سنجش کیفیت شبکه زیرساخت

نوشته های مشابه

‫1,868 دیدگاه ها

  1. من تقریبا 10 ساله پارس آنلاین دارم از فروردین 99 به شدت دچار مشکل شدم روز به روز بد و بدتر شده و پاسخگو هم نیستن به قدری کنده و قطع وصلی هم شدید داره که اصلا نمیشه روش حساب کرد حتی برای سرویس خط از خودشون نفر خواستم اومد و رفت و هیچ کمکی نکرد

    1. اگه خدا بخاد و آقایون بذارن ایشالله اینترنت ماهواره ای از سوی استکبار جهانی میاد تا همگان از سطح دزدی آقایون تو نت باخبر بشن
      تمام شرکتهای ایرانی هم در حجم هم در سرعت دزدی میکنن و سردسته دزدها هم خود مخابراته که مزخرفترین اینترنت رو داره و برام جالب تو اینجا تو بیشتر آیتمها رنک دو رو داره واقعا خنده داره فک کنم اینترنتی که اینا بررسی میکنن با اینترنتی که ما استفاده میکنیم فرق داره

  2. دوستان بنده قصد خرید مودم TDLTرو داشتم و یه سر به سایت مبین نت زدم دیدم یه بسته مناسب داشت که ۱۰۰گیگ ۷۵تومن قیمتش بود و واسه منم خوب بود و در آخر دیدم نسبت به ایرانسل هم مودم ارزون تری داره هم بسته های بهتری داره تا اینکه در آخر خریدم و بعد از تموم شدن حجم اولیه دیدم که اون بسته ۱۰۰گیگ کلا واسه خرید نیست بعد که تماس گرفتم باهاشون گفتن این بسته رو فقط به بعضی از مشترکامون میتونیم بدیم که فک کنم کلا به هیچکس ندادن و به همین سادگی کلاه سرتون میزارن حواستون جمع کنید تا جایی که امکان داره از ایرانسل بخرید

  3. واقعا برای شرکت پارس انلاین متاسفم از دوسال پیش گرفتم سال اول عالی بود بعد هر روز افتضاح تر از قبل
    حالاهم که ۲ ماه یه درخواست پیگیری تیکت داده بودم ولی هیچی به هیچی فقط از مردم پول میگیرن و سرعت و میترن پایین و حجم میمونه و اخرشم به فنا میره
    متاسفم برای شرکتشون

  4. همه دوستانی که نظر دادند از انتخاب سخن می گویند در منطقه تحت پوشش مخابرات ایت الله کاشانی تهران چیزی به نام حق انتخاب وجود ندارد خودشان شماره مشترکین را بین شرکتها تقسیم کرده اند و هنگامی که شما شرکت مورد نظر خود را انتخاب می نمایی موافقت نمی شودبرای شماره بنده فقط رهام داتک را تایید می کند که افتضاح ترین نه به ادعای بنده که در بررسی خودشان منعکس است فقط باید استفاده کنید تا قدر شرکت های دیگر را بدانید

  5. من حدود 8 ساله مشترک شاتل هستم در شهرستان. سال به سال بدتر شد و الان روز به روز افتضاح تر شده و پاسخگو هم نیستند. پینگش تو فورتنایت 90 هست اما مشکل اصلی نوسان پینگ در هر 5-6 دقیقه است و پکت لاست داره. تو فکر عوض کردنش هستم و ممنون میشم پیشنهاد بدید.

  6. من نزدیک ۵ ساله اینترنت مخابرات میگیریم از مشهد همیشه هم راضی بودم حتی گاهی با اینکه استفاده ام زیاد بود بازم حجم اضافه میاوردم ولی دقیقا از اسفند پارسال به بعد تا همین الان کلا افتضاح شده حجم سه ماه میخرم تو دو هفته تموم میشه.الان تو مشهد بهترین شرکت واسه اینترنت ثابت چیه؟من الان نمیدونم از کجا بخرم خوبه،ممنون میشم اگه کسی میدونه بگه

    1. ظاهراً همه جا همین وضعه اصفهان هستم نت مخابرات دارم از بهمن سال ۹۸ تاالان مدام ریزش کارکرد داریم مگه میشه مصرف خونگی که نهایتاً دوتا گوشی در حد ی اینستاگردی وصله ۱۶۰ گیگ ماهانه بسوزونند الان ک چندتا کارشناس فرستادن برامون معلوم شده اشکال ازمانیست بهونه گذاشتن عیب از سیم کشیتونه والله هرکیو میبینم میگه مخابرات برای ماهم همین جور شده

      1. سلام به همگی
        به ولای علی من توی اصفهانم و وضع همینه الان 19 اردیبهشت 1400 هست دقیقا همینه که میگی.
        من توی یک ماه به نصفه نرسید 30 گیگ رو گفتن تموم کردید و الان تا حالا دوبار 10 گیگ شارژ کردم
        و هربار 6 گیگ رو خورده و فقط 4 گیگ داده….یعنی از 20گیگ 12 گیگش رو خورده این مخابرات حرومزاده
        من قبلا با همین 30 گیگ تولید محتوا میکردم… توی یوتیوب و اینستا وهزارجای دیگه میرفتم ولی اضافه هم میومد تازه 3تا دستگاه هم بهش وصل بود…..اما الا چی؟؟؟؟
        دوستا برید قوه قضاییه شکایت حضوری داشته باشید…با تشکر…..من خودم الام میخوام برم شرکت های خصوصی نت بردارم…..ولی دارم هنوز میبینم که اونام دزدی میکنن یا نه !!!!!

    1. سلام من از اینترنت adsl,استفاده میکنم
      وقتی نت رو شارژ میکنیم تا 4-5روز اول سرعتش خیلی خوبه ولی بعدش یهو بشدت ضعیف میشه تا وقتی ک تموم میشه
      در حدی ضعیفه ک حتی از گوگل هم سرچ کنیم باید کلی منتظر بمونیم تا بیاره
      اگ کسی مشکلشو میدونه بگه لطفااا

  7. دوستان اینترنت پیشگامان گووووه ترین نت ایرانه به هیج وجه سمتش نرین مضخرفه…پینگ دانلود اپلود فوق العاده مضخرف…اینترنت های اسیاتک مخابرات پارس انلاین در مقابل با پیشگامان خداس..نمیدونم چرا بساطشو جمع نمیکنه بره کلاهبردار

  8. سلام، ممنون از مطلب شما، ولی من هم ایرانسل و رایتل(3جی دیتای دانگل) و هم همراه اول و هم مبین نت و هم رهام داتک رو به ترتیب (اینترنت موبایل، اینترنت مخصوص دیتای دانگل 3 تا 3.5 جی رایتل که مشتریش آن اوایل کم بود و در عین محدودیت آنتن دهی سرعتی میانه خوب داشت)، اینترنت موبایل و تی دی ال تی ای ، اینترنت تی دی ال تی ای ، ای دی اس ال و بعدها وای مکس داتک دو مگ با اشتراک 3 تا 4 نفر) رو داشتم، واقعاً رهام داتک در عین گرانی توی اون دوران که هنوز تی دی ال تی ای نیامده بود هم قطعی بسیاااار کمتری نسبت به همه اپراتورها داشت و هم سرعت آپلود و دانلود واقعی 2 مگ و بیشتر و گاهاً 1 مگابایت و بیشتر را به من ارائه می کرد(ولی خیییلییی قیمتش بالا بود) و مزیتش هم این بود که محدودیت زمانی برای شارژ نداشت(یعنی شارژی که برای حجم امسال می خریدم را می توانستم با خرید سالانه بعدی هم ادامه داده و استفاده کنم، برعکس بسیاری از اپراتورها که شارژت پس از گذشت مدت خریداری شده (1 تا 12 ماه، سوخت می شود) که مزیّت بززززررررگی بود، در ضمن داتک را مجبور کردند که وایمکسش را تحویل داده و مجوزش را باطل کردند(وزارت دروغگوی ارتباطات) بماند که چه گذشت و چه داستانها بر سر ما آوردند؛ اصلاً آنموقع هنوز این خدمت رسانهای دیگر تازه پا گرفته بودند یا کیفیتشان جالب نبود؛ بعد به سراغ رایتل رفتم (که چون مجوزی برای نصب آنتن به وی داده نمی شد[مافیای مخابرات و ایرانسل نمی گذاشتند و آخر هم رایتل را همین پارسال یا پیارسال به نفع خودشان عملاً مصادره کردند و اکنون دست چپی هاست و افتضاح شده خدماتش، حتی سیمکارت دیتای من را بی جهت باطل و کلا سیم کارت دیتای رایتل را از رده خارج کردن این مدعیان]، ایرانسل که ید طولایی در حق خوری و حجم خوری (خرده و کلان) دارد ولی در زمانهای گوناگون سرعت های متفاوتی داشت(از آن اوایلش که جمعیت کمی به سراغش می رفتند و سرعتش مناسب بود، تا اکنون که عملا پوشش کاملی در کشور دارد[تا کمی نزدیک به اواخر دهه 80 همراه اول که هنوز همان عنوان معروفش مخابرات بود با 0912 اکثر توان مخابراتی کشور را داشت و انصافاً هم حتی درون جنگل های شمال تا حدی جواب میداد (آنموقع) ولی بعدش کیفیت را فدای پول کردند و دائما جذب مشتری نمودند بدون آنکه سرورهای مناسبی را تهیه و تعبیه کنند] دردی که ایرانسل هم پس از 1 سال اولیه اش بدان دچار شد؛ اما اکنون چند سالی است که بجز ایرانسل(4جی پلاس همراه) و همراه اول (4جی پلاس همراه)، از تی دی ال تی ای مبین نت استفاده می کنم و بر خلاف نمودار بالا که ایرانسل را قوی تر جلوه می دهد، در همه زمینه ها بخصوص خدمات، مبین نت را 100% از ایرانسل جلو تر می بینم، (تجربه عملی چندین ساله) چون من جز معدود زمانی فقط اشتراک سالیانه می خرم و حال و حوصلۀ دردسرهای ماهیانه را کلاً ندارم، باور بفرمایید که ایرانسل از لحاظ خدمات به گرد پای مبین نت 24 ساعته نمی رسد، حتی سرعتش هم همینطور با اینکه ادعای 80 مگابیتی دارد، ولی قطعی و افت و خیزش را می توانید در نظرات کاربران در سایتهای گوناگون ببینید، البته مبین نت هم گاها افت های بیخود و قطعی های احمقانه ای دارد ولی حداقل پاسخگوییش از ایرانسل بهتر است، اخیراً سرعتش نیز جز برخی موارد حقیقتاً به 40 مگابیتی که تبلیغ می کردند، نیز میرسد(تا همین قبل کرونا کیفیتش از 1.5 مگابایت(حدود 12 مگابیت) تا 27 مگابیت(حدود 3.37 مگابایت) بزور بیشتر می شد و نوسان بالایی داشت(نکه الآن ندارد، ولی از بعد از آن دستور اینترنت رایگان و… کیفیت را (خود شرکت) بصورت قابل توجهی بالا برده و من بینابین راضی ام(چون پینگ بازی ها از 100% در برخی موارد تا 60% افت دارد این را می گویم والا از لحاظ دانلود که خیلی خوب است، و مسئلۀ دیگری که از تمام اپراتورهای تی دی ال تی ای شاکی هستم در موردش، این است که سرعت حجم شبانه را به 512 کیلوبایت(4مگابیت) محدود کرده اند که این معقول نیست، آپلود مبین نت در بهترین حالت 5 مگابیت است که 0.5 مگابیت بیشتر از آن چیزی است که خودشان گفته اند ولی برای من و خیلی ها بسیااااار سرعت کمی است(یعنی حدود، 512 کیلوبایت آپلود) خلاصه اینکه تا اینترنت ما دست آدمهای درستی نیافتد و انحصار مخابراتی شکسته نشود، نه سرعتش آنچیزی می شود که باید و نه خدماتش… لطف کردین که مطلبی را که سعی کردم تماماً (حد اکثر 98درصدش) بر اساس تجربه شخصی و حقیقت باشد(شاید کمی نظر فراتر از حقیقت در کلامم باشد که 2% برای آن است) را مطالعه کردید. موفق باشید.

  9. بصرفه ترین اینترنت را در کشورمان به ترتیب : رایتل و همراه اول و ایرانسل هستن
    پر سرعت ترین : ایرانسل و همراه اول و رایتل
    بصرفه ترین اینترنت خانگی : مخابرات و بعد های وب و ……
    بصرفه ترین اینترنت بی سیم (td lte) : زیتل و هوشان نت و ایرانسل
    از نظر من اپراتور های مثل ایرانسل از روی حجم خریداری شده شما حجم بر می دارد و توصیه نمی شود

    1. سلام منم الان دوساله از مخابرات کرمان استفاده میکنم واقعا ازش راضی هستم مخابرات سال های نود و دو تا چهار چون سرویس های نامحدود میداد واقعا ضعیف ولی از زمانی که سرویس هایش رو غیرحجمی کرده خیلی عالی شده مخصوصا این طرح کمپین ماندگار سرعت شانزده مگابیت رو داره میده با حجم های بالا که خیلی راضی کننده است و پشتیبانی ۲۴ساعته اش عالی تر در کل که من با اینکه خط خونمونم فیبرنوری هس ولی سرعتم دقیق همون سرعتی که شانزده مگابیت باید آریه کنه یعنی دومگابایت رو پهنای باند دارم ممنون

  10. چند سالی میشه که از اینترنت adsl صبانت استفاده می کنم. کیفیتش قابل قبول و برای دانلود بسته های حجم زمانداره که قیمتش به صرفه است پ برای استفاده معمولی اوکیه. ولی همونطور که بقیه گفتن کلا اگر مرکز مخابراتی خوب نباشه نمیشه سرعت جالبی انتظار داشت.

  11. نباید نت سنج پلاس رو میاوردین نت سنج پلاس منطقه ایه مثلا برا من تو تهران مبین نت رو بهتر نشون میده تو نت سنج پلاس.تو بقیه جاها هم متفاوته نت سنج پلاس منطقه ایه پس آمارتون دقیق نمی تونه باشه

  12. های وب بشدت مزخرف با پینگ و جیتر افتضاح قطعی اعصاب خرد کن مکرر سرعت آپلود اکثرا صفر پاسخگویی همیشه در انتظار و اسنکه در جوابها های وب مقصر نیست زیر ساخت و. مقصر هستند. حیف پولی که هزینه های وب بشود.

  13. یعنی من نمیدونم این آمارها از کجا میاد،من الان های وب دارم
    شغلم هم خارج از کشوره و نیاز به اینترنت با بات و پینگ مناسب دارم،گیمر هم هستم
    های وب یکی از مزخرف ترین و بدترین اینترنت هایی هستش که تا به حال استفاده کردم
    حتی پس از 2 ماه پیگیری هیچ خدماتی نگرفتم و کارشناس هم چند بار خواستن بفرستن پس از هماهنگی روز و ساعت،در نهایت کسی نیومد که چک کنه
    6 بار تست خط گرفتم آخرم نتونستن خدمات درستی بدن
    اضلا های وب نگیرید واقعا در محدوده ی غرب تهران،اینترنت مزخرفیه

  14. سلام آسیاتک دارم 8 ساله و بعد از یک جشنواره 6 ماهه الان دوباره یکماهه سرعت 4 مگ با 90 گیگ حجم گرفتم متاسفانه خیلی سریع داره کم میشه حجم. چندین بار رمز وای فای رو عوض کردم و چیز پیچیده گذاشتم و اینکه دستگاه ها رو هم که به اینترنت وصل هستن چک کردم ولی واقعا مصرف بیشتر شده. مجبورم این ماه سرعت 8 مگ با حجم 210 گیگ بین الملل بگیرم.

    پهنای باند 16 مگابیت دارم که 14 مگابیت سرعت میده و پروفایل گیمینگ هم فعال هست که پینگم 20 هست ولی تو بازی ها جدیدا تست نکردم ولی میگن پینگ بهتر شده.
    اما مشکل اصلی آسیاتک بنظرم dns بدش هست. که بعضی مواقع به شدت تاخیر داره یا بعضی سایت ها رو باز نمیکنه حتما باید تغییر dns انجام بشه.

    1. همه رو داره برات بین الملل حساب میکنه. باید تماس بگیری یقه شون رو بچسبی تا درستش کنن. برای من همین بود یه هفته مدام زیرمصرف رو کنترل کردم تا بفهمم چه کلکی می زنند. بعد از پیگیری زیاد مشکل حل شد. به نظرم یه بار مودمتون رو خاموش کنید بعدش فقط از یکی از سایتهای داخلی استفاده کنید بعد از مثلا 20 دقیقه برید زیر مصرف رو چک کنید مشخص میشه که آیا درست از حجمتون کم میکنه یا نه. اگه پیگیر نباشید همه رو بین الملل حساب می کنه

  15. هم نویسندگان این مقاله باید بدونن و هم مخاطبان که شهر به شهر و حتی کوچه به کوچه میتونه آمار خیلی متفاوت باشه. من اهواز هستم دو تا مرکز مخابرات کنار همدیگه داریم یکی خیلی قدیمی یکی نسبتا جدید، صددرصد تجهیزاتشون توی سرعت و کیفیت تاثیرگذاره. من اینترنت همراه و ثابت ایرانسل رو توی اهواز یه سر و گردن بالاتر دیدم اما با قیمت جدید بسته ها دیگه صرفه اقتصادی نداره… adsl قبلا صبانت داشتم که گرون و کیفیت متوسطی داشت جدیدا شاتل گرفتم که ارزونتر و کیفیت بهتر و پشتیبانی خوبی داره. اینها تا این تاریخ و در اهواز معتبره

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا