متا

تعداد کاربران واتس اپ به 2 میلیارد نفر رسید

واتس اپ یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام‌رسان در جهان است و بیانیه‌ای نیز که اخیرا از سوی این شرکت منتشر شده، مهر تاییدی بر این مساله می‌زند. واتس اپ به تازگی اعلام کرد که تعداد کاربران این پلتفرم در سراسر جهان از مرز 2 میلیارد نفر عبور کرده است.

این میزان کاربران در نوع بسیار قابل توجه است چراکه اپلیکیشنی که بتواند تا این اندازه نزد کاربران محبوب باشد، بسیار کم هستند. برای مثال، اپلیکیشن وی‌چت که جزو یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها در چین است، حدود یک میلیارد کاربر دارد.

با این حال، واتس اپ همواره تاکید ویژه‌ای روی امنیت پلتفرم خود داشته و در طی این سال‌ها، هرچه بر تعداد کاربران آن افزوده می‌شد، به همان میزان نیز بر قابلیت رمزگذاری و ارتقای امنیت اطلاعات کاربران اضافه می‌شد.

واتس اپ در این رابطه گفت: رمزنگاری قوی یکی از مهم‌ترین نیازها در زندگی مدرن است. امنیت برای ما بسیار حائز اهمیت و ما در این زمینه هرگز کوتاهی نمی‌کنیم چرا که امنیت اطلاعات کاربران به خطر می‌افتد. ما حتی برای افزایش ضریب امنیتی پلتفرم خود، با متخصصان امنیتی برتر جهان وارد همکاری شدیم و از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ها بهره می‌بریم. همچنین، این امکان را فراهم کردیم تا کاربران کنترل بیشتری روی اطلاعات خود داشه باشند و مشکلات را گزارش دهند.

علی‌رغم آنکه بیش از 2 میلیارد نفر از واتس اپ استفاده می‌کنند، هنوز فیسبوک (شرکت مادر واتس اپ) درآمدزایی از این پلتفرم را آغاز نکرده است. اگرچه اقداماتی در این زمینه انجام شده، اما هنوز اجرایی نشده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا