رویدادهای خارجیعلمیویروس کرونا

کنسل شدن حضور LG و ZTE در کنگره جهانی موبایل 2020

با گذشت روزها از شیوع ویروس کرونا در چین، آمار مرگ و میر و ابتلا به این بیماری جدید رو به افزایش است. سازمان بهداشت جهانی(WHO) اعلام کرده که بیماری ناشی از ویروس کرونا، حالا یک وضعیت اورژانسی جهانی محسوب می‌شود زیرا این ویروس به کشورهای دیگر نیز رسوخ پیدا کرده است.

این ویروس در سرتاسر دنیا موجی از ترس و نگرانی ایجاد کرده است. کنفرانس جهانی موبایل-MWC- نیز مستثنی نیست و فضایی است که بدون شک حجم بالایی از افراد مختلف در آن حضور خواهند داشت. این نمایشگاه قرار است که اواخر ماه جاری میلادی(اوایل اسفند ماه) برگزار شود اما بازدیدکنندگان و حتی شرکت‌های شرکت کننده،  در مورد حضور در این نمایشگاه مردد شده‌اند. ال‌جی یکی از این شرکت‌هاست که از همین حالا اعلام کرده در این نمایشگاه حضور نخواهد داشت.

این شرکت اعلام کرده:« برای حفاظت از امنیت کارکنان، شرکا و مشتریان، شرکت ال جی تصمیم گرفته که از حضور در نمایشگاه  MWC 2020 انصراف دهد. این نمایشگاه قرار است اواخر ماه جاری میلادی در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار شود.»

شرکت چینی ZTE  نیز کنفرانس خبری خود را کنسل کرده، برنامه‌ای که قرار بود بیست و پنجم همین ماه(اوایل اسفند) برگزار شود و این شرکت قصد داشت گوشی هوشمند پرمیوم مجهز به 5G خود را در آن معرفی کند. البته بر اساس گزارش VentureBeat، این شرکت همچنان در نمایشگاه MWC 2020 حضور خواهد داشت اما هنوز خبر رسمی پیرامون این موضوع منتشر نشده است.

با تمام این احوال، مدیر برنامه این نمایشگاه- GSMA – می‌گوید که این کنفرانس مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده، به اجرا در خواهد آمد اما اقدامات نظارتی برای برخورد احتمالی با ویروس کرونا نیز در دستور کار قرار دارد.

GSMA  همچنین اعلام کرده که اقدامات برنامه ریزی شده، در راستای حفظ سلامت شرکت کنندگان این نمایشگاه است. در مورد این راهکارها، به قانون «ممنوعیت دست دادن»، حضور تیم پزشکی در محل، تمیزکاری و ضدعفونی سازی فضای نمایشگاه و تمامی سطوح قابل لمس اشاره شده است.

منبع: techtrendske

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا