متا

واکنش زاکربرگ به اتهام علیه فیسبوک مبنی بر تمرکز روی درآمدزایی

حساسیت رهبری شرکت بزرگی همانند فیسبوک به قدری بالاست که هرگونه اقدام از سویاین شرکت می‌تواند پیامدها و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. یکی از این موارد، متهم کردن فیسبوک و مدیرعامل آن به تمرکز روی درآمدزایی از این پلتفرم است.

اما زاکربرگ چنین اعتقادی ندارد و با رد تمامی‌حرف و حدیث‌ها در این رابطه، عنوان کرد که با تاسیس فیسبوک، هرگز به دنبال کسب درآمد نبوده است. وی در جریان نشستی تحت عنوان Silicon Slopes Tech Summit که در ایالت یوتا برگزار شد، گفت: زمانی که فیسبوک را راه‌اندازی کردم، به دنبال ایجاد یک کسب‌وکار و یا فروش تبلیغات و درآمدزایی نبودم. برای من، تبلیغات به عنوان مدل بزرگی تلقی می‌شود که می‌توانیم خدمتی را به صورت رایگان ارائه کنیم.

زاکربرگ گفت که هدف فیسبوک در 10 سال آتی این است که بتواند به شیوه‌ای عمل کند تا عمکلرد آن بیشتر از قبل توسط کاربران درک شود و مردم آشنایی بیشتری با آن پیدا کنند. صحبت‌های زاکربرگ زمانی مطرح شد که چندی پیش جورج سوروس، عملکرد فیسبوک را زیرسوال برد.

سوروس با انتشار مطلبی در نیویورک تایمز ادعا کرد که فیسبوک و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند. وی گفت که آقای ترامپ و مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک مشترکات زیادی دارند و بیشتر تمایل دارند تا شخص ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، پیروز شود. مارک زاکربرگ از این طریق در حال درآمدزایی است.

اما مدیرعامل فیسبوک این اتهامات را بی‌اساس خواند و اگرچه به صراحت اسمی‌از سوروس در صحبت‌های خود نبرد، اما عنوان کرد که برخی از افراد تصور می‌کنند که تمامی‌شرکت‌ها درگیر پول درآوردن و کسب درآمد هستند و از این طریق تلاش می‌کنند تا شرکتی همانند فیسبوک را لکه‌دار کنند.

گفتنی است برخلاف توییتر که انتشار هرگونه تبلیغ سیاسی را در پلتفرم خود ممنوع اعلام کرد، فیسبوک اما رویکرد دیگری را اتخاذ و انتشار این محتواها را مجاز اعلام کرد. فیسبوک می‌گوید که این افراد هستند که می‌توانند تبلیغات را ببینند و درست را از نادرست تشخیص دهند. زاکربرگ گفت که روی حرف خود مبنی بر فراهم کردن امکان بستری برای رساندن صدای افراد مصمم ایستاده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا