خودروخودرو الکتریکی

شاسی‌بلند الکتریکی تسلا مدل Y به مرحله تولید رسید

شرکت تسلا به‌تازگی با انتشار تصاویری از مدل تولیدی خودروی مدل Y، اعلام کرد که تولید این شاسی بلند الکتریکی را آغاز کرده است.

طبق گفته تسلا، شاسی بلند مدل Y از ماه گذشته میلادی وارد مرحله تولید شده و قرار است از ماه مارس نیز تحویل آن آغاز شود. تقریبا یک سال پیش، شرکت تسلا این خودروی الکتریکی را به خیابان‌ها آورد و تست آن را آغاز کرد و اکنون تنها کمتر از چند ماه به تجربه لذت رانندگی با این خودرو برای علاقمندان به این برند باقی مانده است.

گفته می‌شود که این محصول با نمونه اولیه‌ای که در ماه مارس 2019 رونمایی شد، تفاوت‌هایی دارد که این تغییرات در جهت ارتقای عملکرد و طراحی بهتر محصول اعمال شده است. برای نمونه، قسمت جلویی خودرو در مقایسه با آنچه که پیشتر دیده‌ایم، اندکی متفاوت است.

تسلا همچنین تصاویری را از خط تولید این خودروی الکتریکی شاسی بلند در کارخانه فرمونت کالیفرنیا منتشر کرد. در این تصاویر، بازوهی رباتیکی را مشاهده می‌کنید که در حال ساخت مدل Y هستند. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در جریان مصاحبه‌ای در سال گذشته اعلام کرد که این شرکت استفاده از قطعات آلومینیومی‌را برای ساخت خودروهای خود در دستور کار قرار داده و در مدل Y نیز از این شیوه ساخت استفاده خواهد شد.

اگر این ادعای تسلا به واقعیت تبدیل شود، می‌توان از آن به عنوان دستاوردی بزرگ برای تسلا یاد کرد. اگرچه تصاویر منتشرشده تا حدودی از به واقعیت تبدیل شدن این ادعا حکایت دارند.

تسلا اخیرا موفق به تولید دستگاه جدیدی شده که می‌تواند فریم اتومبیل‌ها را به در قالب یک قطعه تولید کند که می‌تواند روند ساخت اتومبیل‌های این شرکت را متحول کند. با این حال، همزمان با آغاز تولید شاسی بلند الکتریکی مدل Y، این شرکت اعلام کرده که توانسته به راهکاری دست یابند که می‌تواند میزان مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ مدل Y را به 500 کیلومتر بر ساعت برساند.

شاسی‌بلند الکتریکی تسلا مدل Y به مرحله تولید رسید شاسی‌بلند الکتریکی تسلا مدل Y به مرحله تولید رسید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا