تکنولوژیخودرو

استفاده از  فناوری چاپ سه بعدی برای جلوگیری از سرقت چرخ‌های اتومبیل

برای سارقان حرفه‌ای و یا حتی مبتدی، ساده‌ترین و در دسترس‌ترین بخش خودرو که می‌توان آن را به سرقت برد، چرخ‌ها هستند. بویژه رینگ‌ها که می‌توان دوباره آن‌ها را در بازار به فروش رساند و یا اینکه آن‌ها را ذوب و در ساخت محصولات دیگر استفاده کرد.

اما به نظر می‌رسد که شرکت فورد قصد دارد تا از فناوری چاپ سه بعدی برای جلوگیری از سرقت چرخ‌های اتومبیل‌های خود بهره گیرد. فورد برای این منظور، از مهره‌های قفلی استفاده خواهد کرد که اگرچه ظاهر آن تفاوتی با مهره‌های قفلی موجود ندارد اما این مهره‌های قفلی با استفاده از چاپگرهای سه‌ بعدی تولید می‌شوند و بر مبنای صدای راننده طراحی شده‌اند.

در واقع، این شرکت قصد دارد تا برای هر اتومبیل، صدای صاحب آن را ضبط و از امواج صوتی وی برای ایجاد الگوی قابل‌چاپ در مهره‌های قفلی مورد استفاده در چرخ‌ها و کلید مربوطه بهره گیرد. در واقع، هر مهره قفلی، منحصر به فرد خواهد بود و با توجه به الگوی صدای راننده طراحی می شود و بدین ترتیب، دیگر نمی‌توان آن را کپی کرد و تنها با کلیدی که برای همان مهره طراحی شده، باز می‌شود.

استفاده از  فناوری چاپ سه بعدی برای جلوگیری از سرقت چرخ‌های اتومبیل

به گفته فورد، این مهره‌های قفلی و همچنین کلید مربوط به آن با کمک فولاد ضدزنگ مقاوم در برابر اسید و خوردگی تولید می‌شوند و کار سارقان را برای باز کردن و سرقت چرخ‌ها بسیار سخت می‌کنند. رافائل کوخ، از مهندسان شرکت فورد در این رابطه گفت: زمانی که صاحب خودرو بیاید و ببیند که هر چهار چرخ اتومبیل وی را برده‌اند، تجربه بسیار ناخوشایندیست؛ بویژه وقتی که بدانند خرید چرخ‌های جدید می‌تواند تا چند هزار دلار برایشان آب بخورد. اما ما در شرکت فورد، در حال طراحی مهره‌هایی برای چره‌ها و رینگ‌ها هستیم که می‌توانند سد راه سارقان برای دزدیدن چرخ‌ها باشند. این مهره‌ها ارتقای امنیت چرخ‌ها را به دنبال خواهند داشت و با کمک فناوری چاپ سه بعدی که تحولی عظیم را در تولید خودرو بوجود آورده، تولید شده‌اند.

استفاده از  فناوری چاپ سه بعدی برای جلوگیری از سرقت چرخ‌های اتومبیل استفاده از  فناوری چاپ سه بعدی برای جلوگیری از سرقت چرخ‌های اتومبیل استفاده از  فناوری چاپ سه بعدی برای جلوگیری از سرقت چرخ‌های اتومبیل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا