شبکه‌های اجتماعی

نگاهی به میزان قعطی و اختلال شبکه‌های اجتماعی در سه ماهه پایانی 2019

اپلیکیشن‌های اینستاگرام و فیسبوک در سه ماهه پایانی 2019 میلادی بیشتری میزان قطعی و اختلال در عملکرد را داشتند.

مرکز تحقیقاتی Downcenster با انتشار گزارشی نوشت که این دو شبکه اجتماعی، در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی در مجموع نزدیک به 5 ساعت از دسترس خارج بودند. اگرچه شبکه‌های اجتماعی هر کدام در این بازه زمانی، چندین بار قطعی را تجربه کردند اما بیشترین میزان گزارش از قطعی و اختلال در عملکرد در یک روز، برای اینستاگرام عنوان شده که در 28 نوامبر اتفاق افتاد و در جریان آن، 21862 گزارش از سراسر جهان مبنی عدم باز شدن صفحه این شبکه اجتماعی ثبت شد.

به دنبال آن، اپلیکیشن فیسبوک قرار گرفته که در همان روز، 12726 گزارش از قطعی برای این شرکت ارسال شد. میزان اختلال در عملکرد برای مسنجر نیز تا حدودی کمتر از دو اپلیکیشن قبلی بود به طوری که بیشترین تعداد گزارش قطعی برای مسنجر در 18 نوامبر و تعداد آن برابر با 8952 بود.

جدای از اپلیکیشن‌های تحت لوای فیسبوک، سایر برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز در سه ماهه پایانی 2019 قطعی را تجربه کردند. به عنوان مثال، برای اپلیکیشن اسنپ‌چت چندین بار قطعی گزارش شد که بیشترین تعداد گزارش مربوط به 14 اکتبر می‌شود که 18252 گزارش از سراسر جهان به این شرکت ارسال شد.

توییتر نیز در سه ماهه چهارم 2019، شاهد اختلال عملکرد در پلتفرم خود بود که بیشترین تعداد گزارش از کاربران این شبکه اجتماعی در 22 اکتبر بود که 15925 گزارش عنوان شده است. در این میان، از واتس‌اپ نیز نباید غافل شد که اخیرا گزارش‌های متعددی در خصوص قطعی این شبکه اجتماعی از سوی کاربران گزارش شد که البته بخش زیادی از آن به ماه ژانویه امسال برمی‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا