اپلاستارتاپاسنپایران

اپل مچ اسنپ را گرفت

اپلیکیشن RadickRadio (اسنپ) از اپ استور حذف شد

اپلیکیشن سفارش تاکس آنلاین اسنپ که از چند روز پیش به صورت ناشناس و با یک نام غیرواقعی مجددا وارد اپ‌استور شرکت اپل شده بود، شب گذشته توسط اپل حذف شد. اتفاقی که حتی وبسابت مشهور «ورج» هم به آن پرداخته و خبر حضور پنهانی و در ادامه حذف این اپلیکیشن از اپ‌استور را بازتاب داده است.

چند روز پیش اسنپ با ارسال پیامک به کاربران خود از بازگشت به اپ استور با نام و ظاهری متفاوت خبر داد و در ادامه نیز در کانال تلگرامی خود پستی را در همین رابطه منتشر کرد. اسنپ این بار با نام «Radick Radio» و در قالب یک اپلیکیشن پخش رادیو به اپ‌استور آمده بود.

حذف مجدد اپلیکیشن اسنپ از اپ ستور اپل مچ اسنپ را گرفت

شرکت اپل به دلیل تحریم‌های بین‌المللی از دو سال پیش اپلیکیشن‌های ایرانی مختلف را از اپ‌استور حذف کرده بود. بسیاری از شرکت و بانک‌ها پس از این اقدام اپل تصمیم گرفتن با استفاده از اپلیکیشن‌های انترپرایز، خدمات خود را به کاربران ایرانی ادامه دهند که در ادامه اپل این روش را هم برای شرکت‌ها و کاربران ایرانی غیرممکن کرد. پس از این اتفاق بود که بسیاری از سرویس‌های ایرانی از جمله اسنپ تصمیم گرفتند نسخه تحت وب اپلیکیشن خود را در اختیار کاربران قرار دهند. البته امکان استفاده از این اپلیکیشن‌ها از طریق استورهای ایرانی و با پرداخت حق اشتراک هم ممکن است.

اما اسنپ قصد داشت با این اقدام به نحوی تحریم‌ها را دور زده و مشکل مجوز توسعه‌دهنده سازمانی را هم حل کند. اقدامی که از همان ابتدا مشخص بود عاقبتی به جز حذف مجدد اپلیکیشن این شرکت از اپ‌استور را به همراه ندارد و تنها باعث حساسیت بیشتر اپل نسبت به فعالیت اپلیکیشن‌‌های ایرانی می‌شود.

کالبدشکافی تحریم‌ تکنولوژی ایرانیان

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا