اپل

جایگاه دهمی ‌برترین دوربین سلفی به آیفون 11 پرو مکس رسید

علی‌رغم تمامی‌تلاش‌ها برای ارتقای قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آیفون‌های جدید اپل به نسبت مدل‌های سال 2018، گوشی آیفون 11 پرو مکس نتوانست به جایگاهی بهتر از دهمی ‌در رده‌بندی برترین دوربین سلفی از دید مرکز DxOMark دست یابد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته روی دوربین آیفون 11 پرو مکس توسط متخصصان این مرکز تحقیقاتی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی این گوشی توانست امتیاز 91 را کسب کند که البته در مقایسه با امتیاز 82 آیفون 10اس مکس، نشان از ارتقای عملکرد دوربین این گوشی دارد.

با این عملکرد، آیفون 11 پرو مکس بعد از گوشی‌های هواوی نوا 6 مدل 5G با امتیاز 100، گلکسی نوت 10 پلاس 5G با امتیاز 99، ایسوس ذن‌فون 6 با امتیاز 98، گلکسی اس10 مدل 5G با امتیاز 97، گلکسی اس10 پلاس با امتیاز 96، هواوی میت 30 پرو با امتیاز 93، گوگل پیکسل 3 با امتیاز 92، گوگل پیکسل 4 با امتیاز 92 و گلکسی نوت 9 با امتیاز 92، در جایگاه دهمی ‌قرار گیرد.

طبق آنچه در این گزارش آمده، آیفون 11 پرو مکس در بخش عکاسی ثابت امتیاز 3 و در بخش فیلم‌برداری امتیاز 90 را بدست آورد. اگرچه بازتولید رنگ و فوکوس قوی، جزو نقاط قوت این دوربین به حساب می‌آید ما نویز موجود در عکس‌ها و ویدیوها نقطه ضعف آن به شمار می‌رود.

طبق گفته DxOMark، نویز موجود در تصاویر و ویدیوهای ثبت‌شده با دوربین سلفی آیفون 11 پرو مکس در محیط‌های داخل خانه و فضای باز مشاهده می‌شود که منجر به ثبت جزییات کمتر و تصاویری با وضوح پایین‌تر می‌شود و همین مسئله یکی از دلایل مهم برای قرار نگرفتن این گوشی در جمع برترین های دوربین سلفی است.

اپل در زمان رونمایی، روی قابلیت بوکه این دوربین تاکید بسیاری داشت که در تست‌های مختلف نیز مشخص شد که عملکرد این قابلیت، در نوع خود قابل‌توجه بوده و از فناوری پیشرفته‌ای در آن استفاده شده است. همچنین، عملکرد قابلیت‌های نرم‌افزاری همانند Smart HDR نیز تحسین‌برانگیز بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا