اپل

10 سال پیش در چنین روزی، استیو جایز از آیپد رونمایی کرد

10 سال پیش و در چنین روزی یعنی بیست و هفتم ژانویه، استیو جایز فقید در جریان کنفرانسی که در شهر سان فرانسیسکو برگزار شد، از محصول جدید اپل یعنی آیپد رونمایی کرد.

این محصول، یکی از آخرین دستگاه‌هایی بود که قبل از فوت جابز در سال 2011 توسط وی برای علاقمندان به برند اپل معرفی شد. استیو جایز در آن رویداد عنوان کرد که فضای خالی برای ورود دستگاهی جدید که می‌توان آن را بین گوشی و لپ‌تاپ قرار داد، مشاهده می‌شود؛ دستگاهی که بتواند در اجرای برخی قابلیت‌ها، بهتر از این دو محصول عمل کند.

وی در زمان معرفی آیپد، از این محصول به عنوان دستگاهی جادویی و آغازگر انقلابی جدید در زمینه وب‌گردی، مطالعه، ارسال ایمیل، مشاهده تصاویر، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، اجرای بازی، خواندن کتاب‌های الکترونیکی و غیره یاد کرد.

جابز گفت: آیپد، پیشرفته‌ترین تکنولوژی ماست که در قالب یک دستگاه جادویی و با قیمتی باورنکردنی عرضه خواهد شد. آیپد معرفی‌کننده دسته‌بندی جدیدی از محصولات است که ارتباط کاربران با اپلیکیشن‌ها و محتوا را به شیوه‌ای صمیمی‌تر، جذاب‌تر و متفاوت‌تر از گذشته فراهم می‌کند.

اولین آیپد مجهز به نمایشگر 9.7 اینچی عرضه شد و از ویژگی‌هایی همچون پردازنده تک هسته‌ای A4، حافظه قابل ارتقا تا 64 گیگابایت، طول عمر باتری 10 ساعته، رم 256 مگابایتی، بلوتوث 2.1 و ورودی هدفون عرضه شد و قیمت آن نیز حدود 499 دلار تعیین شده بود.

اپل در آن زمان اعلام کرده بود که این محصول با ضخامت بدنه 12.7 میلیمتری و وزن 680 گرمی‌خود، سبک‌ترین و باریک‌تر از هر لپ‌تاپ و نوت‌بوک موجود در بازار است. این آیپد از سوم آوریل 2010 به بازار عرضه شد و تنها یک روز بعد، شرکت اپل اعلام کرد که بیش از 300 هزار دستگاه از این محصول را به فروش رسانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا