ایران

«راهرو»، سرویس مشترک ویرگول و نویسش متولد شد

در جریان دورهمی روز گذشته ویرگول و نویسش که با حضور بنیان‌گذاران این دو استارتاپ در خانه رویداد برگزار شد، «مجله راهرو»، محصول مشترک ویرگول و نویسش رونمایی شد.

علی آجودنیان، بنیان‌گذار ویرگول در صحبت‌های خود ابتدا به ارائه یک سری آمار از ویرگول پرداخت. به گفته او در سال 97 این پلتفرم 3.6 میلیون مخاطب داشته ولی در سال 98 و در کمتر از 12 ماه این عدد به 3.7 میلیون نفر رسیده است.

بنیان‌گذار ویرگول در خصوص انگیزه‌های پیدایش راهرو گفت: «همین آمار باعث شد تا ما رفتارهای مخاطب‌ها را دقیق‌تر تجزیه‌ و تحلیل کنیم. ما نیازها و دغدغه‌های آن‌ها را بررسی کردیم و همان‌طور که میلاد گفت بیشترین آمار مربوط به 5 حوزه می‌شد. از‌این‌رو با صحبت‌هایی که با نویسش داشتیم قرار بر تولد راهرو شد.

 700 نویسنده فعال در نویسش

در ادامه میلاد اسلامی، بنیان‌گذار نویسش درباره این استارتاپ صحبت کرد. به گفته او نویسش که شامل یک تیم 10 نفره است، در دو سال فعالیت خود 31 هزار محتوا برای حدود 4500 مشتری و برند تولیده کرده و درحال حاضر 700 نویسنده در نویسش مشغول به فعالیت هستند.

او درباره تولد راهرو گفت: «در نویسش درباره 20 گروه موضوعی تولید محتوا انجام می‌شود که طبق تجزیه تحلیلی که انجام داده‌ایم، بیش از 75 درصد مخاطبین خواننده محتوا در 5 موضوع مهارت زندگی، سلامت و روانشناسی، تبلیغات، تجارت‌الکترونیک هستند. طی صحبت‌هایی که با ویرگول داشتیم متوجه شدیم این آمار در این پلتفرم هم صدق می‌کند. درنهایت تصمیم گرفتیم با حذف دو گروه تجارت‌الکترونیک و تبلیغات، تمرکزمان را به ۳ گروه دیگر در قالب مجله تعاملی راهرو قرار دهیم.»

میلاد اسمی ادامه داد: «این اولین‌باری است که در اکوسیستم استارتاپی ایران دو برند کاملا مستقل محصولی را ارائه‌ می‌دهند. تا کنون چنین همکاری‌هایی یا در قالب کمپین بوده یا یک اتفاق کوتاه مدت. اما نویسش و ویرگول قصد دارند به طور مستقل و طولانی مدت با هم همکاری کنند.»

 بهبود کیفیت زندگی مخاطبین، هدف اصلی راهرو

به گفته سردبیر مجله راهرو مهم‌ترین رسالت این مجله تعاملی، پاسخ به سوال «ما چگونه می‌توانیم تجربه بهتری از زندگی داشته باشیم؟» است. او در این‌باره گفت: «ما در راهرو با تکیه بر جامعه آماری ویرگول و نویسنده‌های نویسش توانستیم علاوه‌بر روند طبیعی که مجله‌های مکتوب دارند که شامل تحلیل و بررسی نویسنده‌ها در چند مرحله است، که در نهایت منجر به تولیدمحتوا می‌شود، نیازهای جامعه امروزی ایران را بشناسیم. تلاش ما بر این است که در راستای این نیازها به سوال‌های مخاطبین پاسخ دهیم. هدف ما شناساندن یک زندگی کارآمد و بهبود کیفیت زندگی به مخاطبین است.»

او در ادامه گفت: «در این مدت کمی که مجله راهرو شروع به فعالیت کرده است با استقبال بسیار خوبی روبرو شده  و تاکنون 25 محتوا در این پلتفرم بازگذاری شده است. تمرکز راهرو بر سه محور مهارت زندگی، سلامت و روانشناسی است.»

به عقیده منصف، یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مجله راهرو نویسنده‌های آن است. او در این‌باره می‌گوید: «همیشه اتفاقای خوب در تهران می‌افتد و به نظر می‌رسد شهرهای دیگر تنها نظاره‌گر هستند. اما در راهرو بیشتر نویسنده‌ها از شهرهای دیگر هستند. شاید این جمله شعاری باشد اما وسعت تحریریه راهرو به وسعت ایران است.»

به گفته منصف در فاز اول راهرو، برای کسانی که قادر به خواندن نیستند محتوا در قالب مدیای صوتی نیز تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا