موبایل

بازار گوشی‌های هوشمند در هند از آمریکا پیشی گرفت

تقریبا چهار سال پیش چین توانست بالاتر از آمریکا، به عنوان بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان معرفی کند. اما امروز خبرهای جدیدی به دست آمده که نشان می‌دهد آمریکا نتوانست جایگاه دومی‌ خود را نیز حفظ کند و آن را به هند واگذار کرده است.

مرکز تحقیقاتی Counterpoint Research با انتشار گزارشی مدعی شد که بیش از 158 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال 2019 در کشور هند عرضه شد که بخش عمده‌ای از این محصولات، گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی هستند که اخیرا وارد بازار این کشور شده‌اند.

طبق این گزارش، 72 درصد از مجموع این میزان گوشی از چهار برند چینی شیائومی، ویوو، ریلمی‌و اوپو هستند. البته این بدین معنی نیست که برندهای غیرچینی مورد توجه قرار نمی‌گیرند؛ برای مثال اپل توانست در سال گذشته میلادی و به لطف عرضه آیفون 10آر که از قیمت نسبتا کمتری به نسبت دیگر گوشی‌های شرکت بهره می‌برد، میزان فروش آیفون‌های خود را افزایش دهد.

در این میان، سامسونگ نیز اگرچه در طی یک سال گذشته، مدل‌های مختلفی از گوشی‌های میان‌رده را به بازار عرضه کرد اما در مجموع سال 2019، فروش این شرکت با افتی 5 درصدی همراه بود.

در کل می‌توان گفت پیشی گرفتن هند از آمریکا با توجه به جمعیت آن و همچنین تمایل کاربران هندی به استفاده از گوشی‌های هوشمند در طی سال‌های اخیر، چندان هم دور از انتظار نبود. اما این مساله سبب می‌شود تا شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی در جهان، نیم‌نگاهی نیز به بازار این کشور داشته باشند و برای تصاحب سهم بیشتری از این بازار، محصولات خود را با قیمت مناسب‌تری عرضه کنند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا