تکنولوژی

وسایل نقلیه فضایی لکسوس برای سکونت انسان در کره ماه

سالهاست که انسان‌ها رویای سکونت در کره ماه را در سر می‌پرورانند و گام‌های بزرگی را در این زمینه برداشته‌اند. اما اگر روزی این رویا به واقعیت تبدیل شود، یکی از سوالاتی که بر ذهن نقش می‌بندد این است که از چه وسایل نقلیه‌ای برای جابجایی در سطح ماه استفاده خواهد شد؟

شرکت خودروسازی لکسوس پاسخ این سوال را با طراحی وسیله‌های داده که بیشتر شبیه به آنچه در فیلم‌های عمی-تخیلی دیده‌ایم، به نظر می‌رسد. اخیرا استودیو European Advanced Design لکسوس و تویوتا از مدل مفهومی‌یک وسیله نقلیه برای استفاده در سطح کره ماه طراحی کرده که از برخی جهات شباهت‌هایی با خودروی لوکس الکتریکی LF-30 لکسوس دارد.

از میان هفت طرحی که این استودیو در حال کار روی آن است، یک طرح مربوط به وسلیه نقلیه‌ایست که نزدیک به یک موتورسیکلت پیشرفته طراحی شده است. این محصول تحت عنوان Zero Gravity شناخته می‌شود و اگرچه قرار است سواری شبیه به موتورسیکلت را برای کاربر به ارمغان آورد، اما از هیچ چرخی در آن استفاده نشده و احتمالا مبتنی بر تعلیق مغناطیسی کار خواهد کرد.

البته طرح‌های جالب دیگر نیز در حال توسعه هستند که یکی آن‌ها Cosmos نام دارد. بخش زیادی از بدنه این وسیله را شیشه تشکیل داده و از این رو، سرنشینان می‌توانند در حین حرکت، مناظر اطراف خود را مشاهده کنند.

وسایل نقلیه فضایی لکسوس برای سکونت انسان در کره ماه

محصول دیگر با نام Bouncing Moon Roller شناخته می‌شود که ظاهرا یک سواری شبیه به ژیروسکوپ پیشرفته را برای کاربر به دنبال خواهد داشت. لکسوس Lunar Cruiser نیز یک وسیله چندمنظوره است که می‌تواند در مسیرهایی با پستی و بلند‌های زیاد نیز، سواری نرمی‌را به ارمغان بیاورد. لکسوس Moon Racer اما بیشتر به یک وسیله نقلیه تفریحی شباهت دارد و بدنه آن شبیه به یک حباب شیشه‌ای است.

و بالاخره طرح مفهومی‌لکسوس Lunar Mission که وسیله‌ای برای جابجایی و پرواز از زمین به کره ماه است. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد همه این وسایل، فعلا در حد یک کانسپت و یا همان طرح‌های مفهومی‌هستند که شاید حتی به دنیای واقعی راه نیابند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا