سامسونگموبایل

مشخصات فنی کامل گوشی‌های سری گلکسی اس20 سامسونگ فاش شد

در حالی که کمتر از 1 ماه تا رونمایی از پرچمداران جدید سامسونگ یعنی «سری گلکسی اس20» باقی نمانده، اما از چند روز پیش شاهد درز اطلاعات و تصاویری از این دیوایس‌ها بوده‌ایم. اما اطلاعاتی که امروز توسط یک کاربر توییتر منتشر شد، تیر خلاصی بود بر تمامی هیجانات و شگفتی‌هایی که قرار بود 1 ماه دیگر تجریه کنیم.

این کاربر امروز جدولی از مشخصات فنی هر سه مدل پرچمدار سری اس20 را منتشر کرد. سامسونگ قصد دارد در جریان رخداد ماه آینده از سه مدل گوشی گلکسی اس20 اولترا 5G، گلکسی اس20 پلاس 5G و گلکسی اس20 5G رونمایی کند. البته این مشخصات مربوط به دیوایس‌هایی است که سامسونگ در اروپا عرضه می‌کند چراکه در آنها از چیسپت اگزینوس استفاده شده و خبری از اسنپدراگون شرکت کوالکام نیست. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به جدول مشخصات فنی پرچمداران 2020 سری گلکسی.

مشخصات لورفته سری گلکسی اس20

گلکسی اس20

این گوشی با نمایشگر 6.2 اینچی آمولد داینامیک عرضه می‌شود که نسبت تصویر در آن نیز 20:9 است. نرخ رفرش این گوشی نیز 120 هرتز است.

چیپست به‌کاررفته در این گوشی نیز از نوع اگزینوس 990 بوده که بر پایه پردازش 7 نانومتری ساخته شده است. ضمنا حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این گوشی نیز 128 گیگابایت بوده که قابلیت ارتقا از طریق رم میکرواس‌دی را نیز دارد. البته هیچ اطلاعاتی راجع به رم به‌کاررفته در این گوشی وجود ندارد.

در پشت گلکسی اس20 از سیستم دوربین سه‌گانه استفاده شده است. سنسور 12 مگاپیکسلی واید، سنسور 64 مگاپیکسلی تله با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و یک سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی، اجزای تشکیل دهنده سیستم دوربین این گوشی هستند. ضمنا دوربین سلفی گلکسی اس20 از نوع 12 مگاپیکسلی است که از فیلمبرداری 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی در کنار باتری 4هزار میلی‌آمپری، از اندروید 10، استاندارد IP68 و اسپیکر دالبی اتمس شرکت AKG نیز بهره‌مند است.

گلکسی اس20 پلاس

اس20 پلاس شباهت قابل توجهی به اس20 معمولی دارد؛ البته با این تفاوت که در این گوشی از پنل نمایشگر بزرگتر و سنسور دوربین سه‌بعدی ToF برای تشخیص عمق نیز استفاده شده است. از دیگر تفاوت‌های نسخه پلاس این گوشی در مقایسه با نسخه عادی می‌توان به باتری 4500 میلی‌آمپری و وزن نسبتا بیشتر اشاره کرد.

گلکس اس20 اولترا

نسخه اولترا حتی از نسخه پلاس هم بزرگتر طراحی شده است. این گوشی نیز همانند اس20 از رزولوشن مشابه و نرخ رفرش برابر بهره می‌برد.

البته برای این نسخه امکان استفاده از حافظه داخلی 512 گیگابایتی نیز وجود دارد و البته به خاطر بزرگتر بودن، از باتری 5هزار میلی‌آمپری در آن استفاده شده است. سیستم دوربین نسخه اولترا هم با دو نسخه دیگر متفاوت است. دوربین سلفی این گوشی به یک سنسور 40 مگاپیکسلی مجهز شده که فیلمبرداری با کیفیت 4K را با نرخ 60 فریم بر ثانیه انجام می‌دهد.

در پشت اس20 اولترا هم از یک سنسور واید 108 مگاپیکسلی استفاده شده و در کنار آن یک لنز تله 48 مگاپیکسلی و یک لنز 12 مگاپیکسی اولتراواید هم حضور دارند. با استفاده از این سیستم دوربین و البته حضور سنسور سه‌بعدی ToF، امکان زوم اپتیکال تا 10 برابر و زوم دیجیتال تا 100 برابر نیز برای کاربر وجود دارد.

جدا از این قابلیت‌ها که اشاره شد، دیگر ویژگی‌ها در هر سه مدل مشابه خواهد بود.

منبع
GSM Arena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا