مایکروسافت

چگونه ویندوز 7 را به طور رایگان به ویندوز 10 بروزرسانی کنیم؟

اگرچه چند سالی از توقف طرح بروزرسانی رایگان ویندوز 7 و ویندوز 8.1 مایکروسافت می‌گذرد اما هنوز هم می‌توان از لحاظ فنی، این دو نسخه از ویندوز را به ویندوز 10 بروزرسانی کرد.

همانطور که می‌دانید، مایکروسافت ساعاتی پیش رسما به پشتیبانی از ویندوز 7 پایان داد و اعلام کرد که دیگر هیچ بروزرسانی امنیتی و نرم‌افزاری برای کاربران این نسخه از پلتفرم ویندوز ارسال نخواهد شد. البته تنها کاربران نسخه enterprise ویندوز 7 همچنان و با توجه به هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اند، این بروزرسانی‌ها را تا سال 2023 دریافت خواهند کرد.

با این حال، تعداد این کاربران بسیار کم هستند و میلیون‌ها کاربر معمولی ویندوز 7 می‌بایست برای بالا بردن امنیت دستگاه و اطلاعات خود، هرچه زودتر نسخه ویندوز 10 را دریافت کنند. اما با روش‌های معمولی، دریافت نسحه ویندوز 10 هوم چیزی حدود 140 دلار و نسخه پرو نیز حدود 200 دلار برای کاربران هزینه خواهد داشت.

حال اگر تمایلی به پرداخت این هزینه ندارید می‌توانید روش زیر را دنبال و سیستم خود را به صورت رایگان به ویندوز 10 بروزرسانی  کنید:

  • تهیه نسخه پشتیبان از تمامی‌اسناد، فایل‌ها، اپلیکیشن‌ها و اطلاعات مهم
  • مراجعه به سایت دانلود ویندوز 10 مایکروسافت
  • انتخاب گزینه Download tool now در قسمت Create Window 10 و اجرای برنامه
  • انتخاب گزینه Upgrade this PC now
  • در گام بعد، از شما پرسیده می‌شود که آیا تمایلی به حفظ فایل‌های شخصی خود دارید یا می‌خواهید که همه چیز پاک شوند (توجه داشته باشید که در هر دو حالت، ممکن است اپلیکیشن‌ها و تنظیمات مربوط به آن‌ها حذف شوند)
  • بعد از اتمام بروزرسانی، می‌بایست لایسنس دیجیتال ویندوز 10 را از طریق دنبال کردن دستور Setting، سپس Update & Security و در نهایت Activation دریافت کنید

چگونه ویندوز 7 را به طور رایگان به ویندوز 10 بروزرسانی کنیم؟

مایکروسافت در راستای تلاش‌های خود برای رساندن تعداد دانلودهای ویندوز 10 به یک میلیارد عدد، از روش‌ها و تاکتیک‌های متعددی بهره گرفت که البته برخی از این روش‌ها انتقادهایی را نیز متوجه این شرکت کرد چراکه کاربران را به اجبار، وادار به بروزرسانی می‌کرد. حال با پایان یافتن عمر ویندوز 7، کاربران بیشتری به سمت نصب و استفاده از ویندوز 10 حرکت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا