سامسونگ

افشای ویژگی‌های جدید گلکسی اس20 پلاس؛ فیلم‌برداری 8K و نمایشگر 120 هرتزی

هرچه به زمان رونمایی از کهکشانی‌های جدید سری گلکسی اس سامسونگ نزدیک‌تر می‌شویم، خبرها و اطلاعات بیشتری در خصوص مشخصات این گوشی‌ها به بیرون درز می‌کند.

در همین رابطه، اخیرا وب‌سایت XDA-Developers جزییاتی را مرتبط با قابلیت‌های اپلیکیشن دوربین گلکسی اس20 پلاس منتشر کرد و مدعی شد که نمایشگر این گوشی نیز از نرخ 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

با استناد به اطلاعات فاش شده، دوربین گلکسی اس20 پلاس به قابلیت فیلم‌برداری 8K مجهز خواهد که البته این فرآیند با نرخ 30 فریم بر ثانیه انجام خواهد شد و فعلا خبری از نرخ فریم‌های 24 و یا 60 فریم بر ثانیه نیست. دوربین اصلی این گوشی از سنسوری  12 مگاپیکسلی ساخت شرکت سونی بهره می‌برد.

البته امکان ضبط فیلم با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه نیز برای دارندگان گلکسی اس20 پلاس فراهم شده است. فعلا هیچ نشانه‌ای مبنی بر استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی در این گوشی وجود ندارد؛ درعین حال برخی منابع خبری ادعا کرده‌اند که این سنسور در گلکسی اس20 اولترا استفاده خواهد شد.

طبق آخرین گزارش‌ها، گوشی‌های سری گلکسی اس امسال به عنوان اولین مدل‌هایی از این خانواده به بازار عرضه خواهند شد که ورودی 3.5 میلیمتری هدفون در آن‌ها حذف شده است. گفته می‌شود که سامسونگ، استفاده از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را که در زیر نمایشگر جای می‌گیرد، برای این گوشی‌ها در نظر گرفته است.

در خصوص دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری این دوربین نیز می‌توان به حالت Single Take در این اسمارت‌فون اشاره کرد که قادر است به صورت خودکار، تصاویر و ویدیوهایی را ضبط کند. ویژگی دیگر تحت عنوان Smart Selfie Angle شناحته می‌شود که می‌تواند در حین ثبت عکس سلفی، زاویه دید دوربین را افزایش داده و افراد بیشتری را در عکس جای دهد.

قابلیت Director’s View نیز برای اپلیکیشن دوربین این گوشی عنوان شده که به لطف آن، کاربران می‌توانند با لنزهای مختلف دوربین به طور همزمان فیلم‌برداری کنند. و بالاخره در خصوص حالت Pro Video نیز باید گفت که می‌تواند امکان ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها را به صورت حرفه‌ای فراهم کند.

طبق آخرین گزارش‌ها، گوشی‌های سری گلکسی اس20 در جریان مراسم UnPacked در تاریخ 11 فوریه معرفی خواهند شد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا