خودروخودرو الکتریکی

بزودی خودروهای تسلا می‌توانند با عابرین پیاده صحبت کنند

اگرچه این روزها خودروهای الکتریکی توانسته‌اند نگاه علاقمندان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کنند، اما یکی از مشکلاتی که می‌توان برای این مدل از خودروها ذکر کرد، صدای پایین موتور آن‌هاست؛ بدین معنی که ممکن است عابرین پیاده از نزدیک شدن این اتومبیل‌ها به خود باخبر نشوند و در نتیجه جانشان به خطر بیافتد.

بویژه زمانی که افراد در حین عبور از خیابان، از هدفون استفاده می‌کنند که در این صورت، آن صدای ناچیز موتور نیز هرگز به گوششان نخواهد رسید. اما خوشبختانه، تسلا توانسته راه‌حلی را برای این مشکل ابداع کند.

اخیر ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت با انتشار توییتی اعلام کرد که در آینده، احتمالا خودروهای تسلا قادر به مکالمه با افراد خواهند بود.

به عبارتی دیگر، در نسل آتی خودروهای تسلا، از بلندگوهایی در قسمت بیرونی بدنه استفاده خواهد شد که می‌توانند با افرادی که در پیرامون خودر و نزدیکی آن قرار داند، ارتباط برقرار کنند؛ شاید هم نزدیک شدن خودرو را به آن‌ها اطلاع دهند.

البته هنوز مشخص نیست که این طرح چگونه اجرایی خواهد شد و معلوم نیست که آیا شخص راننده با افراد اطراف خودرو صحبت می‌کند یا خود اتومبیل از طریق صداهای ضبط‌شده نسبت به این کار اقدام خواهد کرد. در اروپا، اجازه تولید صدا به خودروهای الکتریکی برای بالا بردن ایمنی و امنیت افراد، داده می‌شود و به نظر می‌رسد که تسلا نیز قصد دارد تا از این موضوع برای دستیابی به خواسته خود بهره ببرد.

در سال گذشته، شرکت تسلا از تصمیم خود برای اضافه کردن برخی صداها از قبیل صدای بوق و یا صدای معمولی خودرو به اتومبیل‌های الکتریکی خود خبر داده بود و شاید این طرح جدید نیز در راستای همین هدف باشد.

در حال حاضر، برخی از خودروهای تسلا به اسپیکرهای بیرونی مجهز شده‌اند و برخی نیز از این ویژگی بی بهره‌اند. باید منتظر ماند و دید که آیا تسلا، قابلیت مذکور را برای همه خودروهای خود در نظر گرفته یا تنها خودروهایی که به بلندگو مجهزند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا