ایران

چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟

افراد بسیاری وجود دارد که برای سفر به شهر دیگر با وجود هواپیما و قطار، اتوبوس را انتخاب می کنند و دلایل زیادی برای انتخاب خود دارند. گاهی اوقات نیز به دلیل آن که بلیط قطار و اتوبوس رزرو نشده وجود ندارد فرد مجبور است که با اتوبوس خود را به مقصد برساند. سفر با اتوبوس همانند سفر با هر وسیله نقلیه دیگری مزایا و معایبی دارد. ما در اینجا تصمیم گرفته ایم بیشتر به بررسی سفر با اتوبوس بپردازیم.

سفر با اتوبوس خوب است یا بد؟

سفر با اتوبوس طرفداران زیادی دارد به طوری که این افراد ترجیح می دهند که همیشه سفرهای خود را با اتوبوس انجام دهند، اما از طرف دیگر افرادی نیز وجود دارند که کاملا مخالف مسافرت با این وسیله نقلیه هستند. سفر با اتوبوس برای افرادی که رانندگی کردن به صورت طولانی مدت برای آن ها دشوار است، افرادی که می خواهند سفر کم هزینه ای را تجربه کنند می تواند گزینه مناسبی باشد. مسافران اتوبوس می توانند بدون محدودیت بار هر چقدر که می خواهند با خود چمدان بیاورند و در طی مسیر از دیدن مناظر لذت ببرند. اما برای  افرادی که به دنبال راحتی در سفر هستند و می خواهند هر چه سریعتر به مقصد برسند اتوبوس نمی تواند گزینه مناسبی باشد. بنابراین خوب یا بد بودن سفر با اتوبوس به شرایط افراد و انتظاراتی که دارند بستگی دارد.

چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟ مستر بلیط

بهترین صندلی های اتوبوس

موقعیت صندلی های اتوبوس می تواند تاثیر مستقیمی در راحتی شما در طول سفر داشته باشد، بنابراین  برای آن که  بتوانید سفر راحت تری داشته باشید لازم است که در هنگام رزرو بلیط اتوبوس شماره صندلی و موقعیت آن را مشخص نمایید. در ادامه به بررسی شرایط صندلی های جلو، وسط یا انتهای اتوبوس می پردازیم.

صندلی های بخش جلویی اتوبوس

صندلی های جلو اتوبوس برای افرادی مناسب است که نمی توانند در اتوبوس بخوابند و معمولا در طی مسیر به تماشای مناظر طبیعت و جاده ها می پردازند یا موسیقی گوش می دهند. چنین افرادی بهتر است صندلی های جلو اتوبوس را رزرو نمایند و از پنچره بزرگ جلو اتوبوس جاده ها را تماشا نمایند.

صندلی های بخش وسط اتوبوس

صندلی های وسط اتوبوس جز اولین صندلی های هستند که رزرو می شوند و طرفداران بسیاری دارند. این صندلی ها به دلیل آنکه کمتر تکان های اتوبوس را به مسافران منتقل می کنند، مسافران احساس بهتری از نشستن بر روی آن ها در طی سفر دارند. همچنین این صندلی ها در اتوبوس های VIP موقعیت بسیار مناسبی دارند زیرا تک نفره هستند و مانند اتوبوس های معمولی در آن بخش یخچال قرار ندارد، در نتیجه رفت و آمد به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد و مسافران می تواند  در طی مسیر آرامش داشته باشند.

چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟

صندلی های انتهایی اتوبوس

این صندلی ها به دلیل قرار گیری بر روی تایرهای اتوبوس چندان مناسب نیستند و تمام تکان های اتوبوس بر روی آن ها احساس می شود، از این رو معمولا کسی طرفدار آن ها نیست و برای مواقعی مناسب هستند که بیشتر بلیط های اتوبوس رزرو شده باشد و مجبور باشید آن ها را رزرو کنید تا در زمان تعیین شده به مقصد برسید.

خرید بلیط اتوبوس

امروزه با توجه به مشغله های زندگی و کارهای بسیاری که افراد در طول روز درگیر آن هستند بهتر است رزرو بلیط اتوبوس را به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به یک وب سایت قابل اعتماد و با سابقه درخشان مانند مستر بلیط انجام دهند.  با این روش می توان در زمان و هزینه صرفه جویی نمود و در مدت زمان کوتاه تری بلیط اتوبوس به مقصد مورد نظر را رزرو کرد. در روش آنلاین رزرو بلیط اتوبوس شما می توانید لیستی از بلیط های اتوبوس شرکت های مسافربری مختلف و زمان حرکت آن ها را مشاهده نمایید و در هنگام رزرو بلیط تعداد و محل صندلی مورد نظر را تعیین نمایید. مزایای بسیاری که این روش دارد باعث شده است که امروزه طرفداران زیادی داشته باشد.

چرا باید با اتوبوس سفر کنیم؟ مستر بلیط

اتوبوس های فعال در ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران

اتوبوس ها نیز همانند قطارها و هواپیماها روز به روز پیشرفته تر می شوند تا بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند.  امروزه شاهد اتوبوس های بسیار مجهزی هستیم که  دارای اینترنت، صندلی های بسیار راحت و تخت خواب شو، مانتیورهای اختصاصی و .. هستند و باعث می شوند سفر با آن ها بسیار راحت و لذت بخش باشد. در حال حاضر علاوه بر اتوبوس های معمولی اتوبوس های VIP نیز در جاده های کشور مشغول فعالیت هستند و طرفداران زیادی دارند.

این اتوبوس های ویژه دارای صندلی های کمتری هستند و فاصله بین آن ها بیشتر است، در نتیجه مسافران احساس بهتری در آن ها خواهند داشت. در اتوبوس های VIP سه ردیف صندلی ( یک ردیف دو صندلی و یک ردیف یک صندلی) وجود دارد که می توان آن ها را به راحتی به عقب خم نمود و به تخت خواب تبدیل کرد. از دیگر امکانات این اتوبوس ها می توان به  سیستم تهویه مطبوع،  مانیتور جهت تماشای فیلم، پریز جهت شارژ تلفن همراه و .. اشاره نمود. اتوبوس های معمولی در مقایسه با اتوبوس های ویژه از امکانات خاصی برخوردار نیستند و دارای 40 الی 50 صندلی در 4 ردیف می باشند. در اتوبوس های معمولی برای هر صندلی یک مانیتور اختصاصی وجود ندارد و فقط دو مانیتور در اتوبوس موجود است که جلوی هر ردیف قرار گرفته است.

وسایل مورد نیاز برای سفر با اتوبوس

برای آنکه بتوانید سفر بهتر و راحت تری را با اتوبوس تجربه نمایید بهتر است که روز قبل لیستی از وسایل ضروری و مورد نیاز را تهیه نمایید و از بردن وسایل اضافی و بدون استفاده بپرهیزید، زیرا فقط بار خود را سنگین تر می کنید. از وسایل مورد نیاز برای سفر با اتوبوس می توان به موارد زیر اشاره نمود.

بالشت های مسافرتی

پتوی مسافرتی کوچک و سبک

لباس راحت ومناسب

خوراکی و تنقلات

وسایل سرگرمی مانند کتاب، تبلت، موبایل جهت انجام بازی یا گوش دادن به موسیقی

غذا یا اسنک

بطری آب معدنی

نصب اپلیکیشن مسیر یاب

یک کیف دستی جهت قرار دادن وسایل کوچک مانند شارژر، دارو، کرم های مرطوب کننده و …

وسایلی که نباید با خود به داخل اتوبوس ببرید

همانطور که در هنگام  رزرو بلیط هواپیما یک سری قوانین وجود دارد که باید آن ها را مطالعه کنید و از بردن برخی از وسایل به داخل هواپیما بپرهیزید، در سفر با اتوبوس نیز محدودیت هایی برای بردن برخی وسایل به داخل اتوبوس وجود دارد. از جمله این وسایل می توان به  مواد سوختنی، مواد محترقه و آتشزا، مواد سمی و اسیدی، سلاح گرم و سرد، مواد منفجره، حیوانات اهلی و وحشی و… اشاره نمود. مسافران اتوبوس در حالت استاندارد می توانند 20 کیلوگرم بار به همراه داشته باشند و در صورتی که میزان بار آن ها خیلی بیشتر از این مقدار باشد باید هزینه ای را نیز بابت اضافه بار پرداخت نمایند. البته نظارت بر حمل بار در اتوبوس ها به اندازه هواپیما ها اهمیت ندارد و کمتر به آن توجه می شود.

مسافرت با اتوبوس های ویژه و معمولی  امروزی به دلیل صندلی های راحت و امکاناتی که دارند بسیار لذت بخش است، از این رو اگر سفر با اتوبوس را تجربه نکرده اید به شما توصیه می کنیم که حتما یکی از مسافرت های خود را با استفاده ازاتوبوس انجام دهید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. قیمت لپ تاپ Mi Notebook Pro 15 نسخه Enhanced شیائومی - Core i5-10210U MX250 8GB 1TB Mi Notebook Pro 15 نسخه Enhanced شیائومی - Core i5-10210U MX250 8GB 1TB گفت:

    نمایندگی رسمی تعمیرات موبایل شیائومی

    قیمت مانیتور شیائومی 24.5 اینچ مدل Mi Fast

    عکس های هدفون بی سیم شیائومی شیائومی ردمی AirDots S

    مشخصات و قیمت تبلت پد 5 پرو شیائومی – Xiaomi Pad 5 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا