موبایلهواوی

ماهانه 100 هزار دستگاه هواوی «میت ایکس» به‌فروش می‌رسد

هواوی در جدیدترین ادعای خود اعلام کرده که ماهانه 100 هزار دستگاه از گوشی تاشو مدل «میت ایکس» را به‌فروش می‌رساند. گوشی میت ایکس از حدود 2 ماه پیش عرضه شده و در حال حاضر با قیمت 2400 دلار تنها در بازار چین به فروش می‌رسد.

این رقم خیلی به آمار اعلام شده توسط سامسونگ در خصوص گوشی تاشو «گلکسی فولد» شباهت دارد. البته سامسونگ در ابتدا گفته بود که طی یک ماه حدود 1 میلیون نسخه از گوشی تاشو خود را به فروش رسانده اما کمی بعد و در جریان نمایشگاه CES 2020 این شرکت اعلام کرد که از سپتامبر سال گذشته تا کنون بین 400 تا 500 هزار دستگاه را به فروش رسانده است.

هواوی و سامسونگ از سال 2019 به دو رقیب اصلی در بازار گوشی‌های تاشو تبدیل شده‌اند. در جریان CES 2019، سامسونگ از گوشی تاشو خود رونمایی کرد و توانست در مقایسه با نسخه‌های آزمایشی دیگر شرکت‌ها، توجه بیشتری را به خودش جلب کند.

هواوی میت ایکس اما چند ماه بعد و در جریان کنگره جهانی موبایل 2019 رونمایی شد. ابتدا قرار بود هواوی میت ایکس جولای همان سال عرضه شود اما شرکت تصمیم گرفت تاریخ عرضه آن را به نوامبر تغییر دهد و ضعف‌ها و صفحه تاشو این گوشی را ارتقاء دهد.

هواوی همچنان تاریخ مشخصی را برای عرضه میت ایکس در خارج از بازار چین اعلام نکرده اما اخیرا گفته شد که احتمالا در سه ماه اول سال 2020 به بازار اروپا خواهد آمد. همچنین گفته می‌شود که نسخه جدید میت ایکس در جریان کنگره جهانی موبایل 2020 که ماه آینده برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

در جریان نمایشگاه CES 2020، نمایشگرهای خم شونده، از به‌کارگیری در گوشی‌ها نیز فراتر رفته و در لپتاپ‌ها نیز استفاده شدند. لپتاپ «ThinkPad X1 Fold» شرکت لنوو یکی از محصولاتی بود که در جریان این نمایشگاه با نمایشگر خم شونده معرفی شد و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد ظهور محصولات بیشتری با استفاده از این نوع نمایشگر باشیم.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا