گجتگوناگوننمایشگاه 2020 CES

گربه ربات مارس کت، همنشینی جذاب برای گربه دوستان

یکی از بهترین و جذاب‌ترین گجت‌های معرفی شده در 2020 CES، ربات‌ها محسوب می‌شوند. یکی از این ربات‌های معرفی شده در نمایشگاه امسال، ربات دوست داشتنی و با نمک MarsCat بوده که نوعی ربات-حیوان خانگی است و توسط استارت‌آپ رباتیک Elephant Robotics، طراحی و ساخته شده است. این ربات – پِت، کاملا خودکار فعالیت می‌کند و می‌تواند به لمس یا صدا واکنش نشان دهد و یا گاهی اوقات با اسباب بازی نیز بازی می‌کند. MarsCat، درست مثل گربه‌های واقعی، خیلی زود می‌تواند خود را دل انسان جا کند.

ربات مارس کت، CES2020
ربات مارس کت- CES 2020

شرکت Elephant Robotics، برای  تمرکز بر تولید «کوباتز» یا ربات‌های صنعتی معروف است. کوباتزها به دسته‌ای از ربات‌ها  گفته می‌شود که می‌توانند دوشادوش انسان در محل‌های صنعتی مانند کارخانه‌ها فعالیت کنند. شرکت Elephant در سال 2016 تاسیس شد و تا کنون سه سری از این ربات‌های صنعتی را تولید کرده و آنها را به کارخانه‌های مختلف در سرتاسر دنیا به فروش می‌رساند.

اما این محصول جدید، برای مصرف خانگی طراحی شده نه کارخانه یا آزمایشگاه. مارس کت در واقع اولین محصول خانگی این شرکت است که ظاهر یک گربه را دارد و می‌تواند بنشیند، راه برود، بازی کند و حرکات فرد یا صاحب خود را دنبال کند. تمام این فعالیت‌ها به صورت خودکار و بدون هیچ گونه تنظیمات دستی انجام می‌گیرد.

البته مارس کت، قابلیت‌های دیگری نیز دارد که کاربر می‌تواند به صورت دستی آنها را تنظیم و برنامه ریزی کند. داخل این ربات به کامپیوتر Raspberry Pi و سیستم MarsCat SDK مجهز است. با سیستم نرم افزاری  برنامه نویسی منبع باز  MarsCat SDK، کاربر کنترل کامل به روی برنامه ریزی فعالیت‌های این ربات را در اختیار خواهد داشت.

مارس کت فعلا توسط پلتفرم Kickstarter برای سرمایه گذاری جمعی (crowdfunding) ارائه شده و تا به اینجا 20 هزار دلار برای تولید این ربات، سرمایه جمع آوری شده است. مسئولین استارت‌آپ Elephant امیدوارند که حداقل 100 هزار دلار برای تولید انبوه مارس کت جمع آوری کنند. Joey Song ، یکی از موسسان و مدیرعامل Elephant Robotics اعلام کرده که شرکت تصمیم دارد اولین سری این ربات‌ها را تا ماه مارس برای مشتریان ارسال کند.

مارس کت

ربات پِت‌های مختلفی در بازار وجود دارد اما به گفته آقای Song، ربات مارس‌کت  تلفیق منحصر به فردی از تکنولوژی پیشرفته و قیمتی بسیار متعادل‌تراز دیگر گزینه‌های موجود در بازار است. این ربات می‌تواند به دستورات مختلف صوتی واکنش نشان دهد و همچنین می‌تواند شخصیت خود را در طول زمان  و بر اساس شیوه برخورد کاربر با آن، تکامل دهد. مثلا اگر با این ربات زیاد صحبت کنید، می‌تواند خصلت «پر سر و صدا» بگیرد یا اگر با آن زیاد بازی کنید، بازیگوش می‌شود. این قابلیت‌های جالب، به همراه پلتفرم برنامه نویسی متن باز می‌تواند امکانات متنوع و مختلفی را یا قیمت 699 دلار به کاربر ارائه دهد.

شرکت سونی نیر نوعی ربات گربه مانند، مشابه مارس کت دارد که با قیمت 2899 دلار در آمریکا به فروش می‌رسد.

منبع: techcrunch

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. بازتاب: acesse para download
  2. بازتاب: mooie blote borsten

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا