سامسونگنمایشگاه 2020 CES

«گلکسی کروم بوک» معرفی شد؛ اولین کروم‌بوک مجهز به نمایشگر امولد 4K

سامسونگ امسال با دستی پُر به نمایشگاه CES امسال آمد و در سبد محصولات خود، کروم بوکی جدید و پیشرفته را داشت که با نام گلکسی کروم بوک معرفی و در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

این دستگاه به عنوان اولین کروم بوک مجهز به نمایشگر اولد 4K وهمچنین اولین مدل از این خانواده که به پردازنده نسل دهمی‌اینتل مجهز شده، شناخته می‌شود. ضخامت بدنه گلکسی کروم بوک حدود 9.9 میلیمتر عنوان و بدنه آن نیز از آلومینیوم ساخته شده است. جالب اینجاست که این دستگاه عنوان نازک‌ترین کروم بوک بازار را نیز از آن خود کرده است.

نمایشگر گلکسی کروم بوک از قابلیت چرخش به پشت بهره می‌برد و کاربر می‌تواند از آن به عنوان یک تبلت نیز استفاده کند. یک قلم هوشمند نیز برای آن‌هایی که به کار با استایلوس عادت دارند، به همراه این محصول عرضه می‌شود.

کیبورد گلکسی کروم بوک از نور زمینه بهره می‌برد و حسگر اثر انگشت نیز روی آن تعبیه شده است. از دیگر مشخصات کروم بوک جدید سامسونگ می‌توان به نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل، پردازنده نسل دهمی‌Core i5 Comet Lake اینتل، گرافیک یکپارچه، رم قابل ارتقا تا 16 گیگابایت، حافظه قابل ارتقا تا یک ترابایت، وای‌فای و باتری 49.2 وات‌ساعتی اشاره کرد.

«گلکسی کروم بوک» معرفی شد؛ اولین کروم‌بوک مجهز به نمایشگر امولد 4K

یکی از ویژگی‌های جالب گلکسی کروم بوک، استفاده از دو دوربین در این محصول است که یک سنسور آن روی کیبورد و بالای دکمه عدد 1 تعبیه شده که از رزولوشن 1 مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور دیگر نیز که بیشتر برای استفاده در حالت تبلت  طراحی شده از رزولوشن 8 مگاپیکسلی برخوردار است و می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند.

در سمت چپ بدنه گلکسی کروم بوک، شاهد قرارگیری ورودی هدفون، درگاه USB-C و دکمه کم و زیاد کردن صدا هستیم. در سمت راست نیز محل نگهداری قلم، درگاه دوم USB-CV، دکمه پاور و ورودی کارت حافظه میکرو اس‌دی جای گرفته‌اند.

طبق آنچه سامسونگ اعلام کرده، گلکسی کروم بوک در سه ماهه نخست سال جاری میلادی و با قیمت پایه 1000 دلار روانه بازار خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا