خودروخودرو الکتریکی

تولید 1.5 میلیون خودروی الکتریکی فولکس واگن تا سال 2025

فولکس واگن که این روزها به دنبال احیای اعتبار از دست‌رفته خود در پی رسوایی آلایندگی خودروهای این شرکت است، رسما اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025، چیزی حدود 1.5 میلیون خودروی الکتریکی را روانه خیابان‌ها کند.

اخیرا فولکس واگن به سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای الکتریکی روی آورده و چند مدل را نیز معرفی کرده است. حال به نظر می‌رسد که تصمیم این شرکت، جدی‌تر از آن چیزیست که تصور می‌شد و تمامی‌قوای خود را برای حضور قدرتمند در این بازار نوظهور بسیج کرده است.

در همین رابطه، فولکس واگن اعلام کرد که تولید یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی را تا سال 2023 و یک و نیم میلیون دستگاه را تا سال 2025 در دستور کار دارد. این خودروهای الکتریکی تحت برند ID.3 عرضه خواهند شد. خودرویی تمام الکتریکی و البته مقرون به صرفه که قرار است در ابتدا به بازار اروپا راه یابد.

قیمت این خودروی الکتریکی حدود 30 هزار دلار عنوان شده که البته در چند مدل قابل خرید خواهد بود. فولکس واگن اعلام کرده که تاکنون 37 هزار درخواست برای خرید ID.3 ثبت شده است. این شرکت همچنین در تلاش است تا بتواند پلتفرم این خودروی الکتریکی را توسعه دهد و گامی‌بزرگ در جهت گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی در جهان بردارد.

از دیگر محصولات الکتریکی که فولکس واگن، تولید آن را در سر می‌پروراند می‌توان به کراس اورها، ون‌ها و مدل‌هایی برای مسیرهای شنی و تپه‌ها که تحت عنوان Dune Bugg شناخته می‌شود، اشاره کرد.

گفتنی است اعلام این عدد یعنی 1.5 میلیون دستگاه خودرو الکتریکی، به منزله فروش این خودروها نیست و تا تابستان سال 2020 نیز خودروی الکتریکی ID.3 به بازار عرضه نخواهد شد. با این حال، پیش‌بینی‌های فولکس واگن از آینده، کمی‌خوش‌بینانه به نظر می‌رسد و باید منتظر ماند و دید که واکنش خریداران و بازار چه خواهد بود.

تولید 1.5 میلیون خودروی الکتریکی فولکس واگن تا سال 2025

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا